Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera III Hatchback

J.M., 17 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 116KM 85kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 31 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan Primera III Hatchback 1.8 i 16V 116KM 85kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
3,77
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Bardzo skuteczne hamulce oraz jak na razie niezawodne systemy ABS i ESP.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Na przedniej krawędzi tylnych drzwi u dołu pojawia się rdza. Samochód ma dopiero 2 lata, strach pomyśleć co będzie za następnych kilka lat.
Układ elektryczny : Awaria sterowania radiem z kierownicy. Opis usterki w katergorii niezawodność.
Inne : Stuki z opon. Nierównomierne zużycie mimo prawidłowego wyważenia - według warsztatu oponiarskiego te opony tak mają. Mniej dokuczliwe po przełożeniu opon przednich do tyłu.
3,0
Całokształt
Ogólnie wrażenia pozytywne. Niezły komfort podróżowania, nienajwyższe koszty eksploatacji. Standard wykonania mógłby być lepszy. Wrażenie zdecydowanie psuje pojawiająca się korozja - przy samochodzie "japońskim" klasy średniej rzecz nie do przyjęcia. Gdyby wykonanie nie było europejskie to może jakość byłaby lepsza. No i jeszcze "zapach" klimatyzacji (mimo regularnego, częściej niż corocznego czyszczenia i wymiany filtrów pyłkowych w serwisie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Brak mocy przy wyprzedzaniu z większą prędkością, konieczna redukcja biegu i wysokie obroty. Przydałoby się 20 KM więcej. Do spokojnej jazdy dla flegmatycznego kierowcy idealny, na autostrady za słaby.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą prawie idealnie. Źle zestopniowana skrzynia, przy bardzo wolnej jeździe pod górę na jedynce np. za ciężarówką czy innym "zawalidrogą" (jeżdżę w górach, po krętych drogach, także zimą) samochód albo wyrywa się do przodu, albo gaśnie, pozostaje piłowanie go na pół sprzęgła przez ładne parę minut co zapewne skończy się wcześniejszą wymianą tarczy. No cóż, to chyba cena za wysoki moment obrotowy.
4,0
Układ jezdny
Tłucze na poprzecznych garbach, poza tym prowadzenie bez zarzutu.
Komfort
3,0
Widoczność
Kamera cofania (kolorowa) to jedynie fajny bajer - zniekształca perspektywę, co uniemożliwia realną ocenę odległości od przeszkody, więc i tak trzeba spojrzeć do tyłu.
4,0
Ergonomia
Dużo miejsca w środku. Bagażnik trochę płytki, dodatkowa "wanienka" bywa przydatna. niepraktyczne kieszenie w przednich drzwiach. Sterowanie radiem oraz tempomat w kierownicy ułatwiają obsługę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W aucie tej klasy przydałby się dodatkowy nawiew dla pasażerów z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
siedzi się dość wysoko (z przodu), komfort zdecydowanie większy na tylnych siedzeniach.
3,0
Wyciszenie
Sporadyczne trzeszczenia. Hałaśliwe fabryczne opony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak duży samochód pali bardzo mało. Ceny przeglądów do zaakceptowania. Serwis (Rzeszów) w pełni kompetentny.
3,0
Stosunek jakość/cena
W tej klasie samochód jeden z tańszych na rynku i niestety jakość nie powala na kolana. Honda czy Toyota z podobnym wyposażeniem są zdecydowanie droższe, ale następnym razem wybierał będę raczej między tymi ostatnimi markami.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria sterowania radiem z kierownicy już pierwszej zimy (przy niskiej temperaturze otoczenia podczas obrotu kierownicą wzrastała do maksimum, bądź malała do zera głośność). Pojawiało się to przy próbie sterowania radiem z kierownicy, przy regulacji bezpośredniej z panelu OK. Awarię usunięto na gwarancji - wymiana modułu elektronicznego (sprowadzonego po kilku tygodniach).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Primera III Hatchback