gdyby nie zaplajacy sie check engine (jakis czujnik w pompie) i czasami szwankujaca instalacja ABS to bylaby 5, ale generalnie nie mam obaw ze gdzies nie dojade, wsiadam i jade, pali od strzalu nawet w najwieksze mrozy, ...takze jak czytam posty innych samochodow i nawet nowej Primery to mi wlosy staja!! Francuzi zepsuli nowe nissany
Wrażenia
4,0
Silnik
nie jest rewelacyjny ale dobrze sie spisuje w codziennej jezdzie, brakuje mu troche mocy szczegolnie na niskich obrotach (np. startowanie pod gorke) ale moze to wina jakiegos czujnika w pompie lub przeplywomierza ktory musze najprawdopodobniej wymienic, pozatym przejechalem juz 60 tys i nic sie nie zdarzylo
5,0
Skrzynia biegów
nie mam z nia zadnych problemow po takim przebiegu (nie wachluje jak wioslem), precyzyjna i dokladna, biegi wchodza lekko, bez pomylek
5,0
Układ jezdny
bardzo dobry kompromis (jak dla mnie) miedzy twardoscia i pewnoscia prowadzenia takze na zakretach, nie pochyla sie, super
Komfort
5,0
Widoczność
jak na taka wielkosc auta nie mozna narzekac, jedynie moge miec uwage do srodkowego zaglowka ktory troche przeslania centralny widok do tylu, ale pomagaja lusterka zewnetrzne - dosc duze i z martwym polem - jak sie ktos nauczy cofac na lusterka nie musi sie nawet ogladnac
1,0
Ergonomia
wszystko w zasiegu rak - wzorcowo, jedynie brak jakiegos uchwytu na napoje
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jesli slabo wieje lub paruja szyby trzeba wymienic filtr ppylkowy - pomaga od razu!! jednak przy naszym syfie w powietrzu (widac to na filtrze) szybko sie zapycha, klima chlodzi dobrze, kawalek trzeba przejechac zeby zagrzalo w zimie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu ok, z tylu tez dobrze - szczegolnie jak prowadzi kobieta - nie odsuwa fotela zbyt daleko - to jak w limuzynie wyzszej klasy
4,0
Wyciszenie
pewnie zawsze moze byc lepiej, ale jest wystarczajaco dobrze - nawet przy szybkosciach ok 160 mozna swobodnie rozmawiac
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jedyny slaby punkt - po przesiedce z 2-litrowej benzynowej Primery ´91 115KM, ktora palila 7,5-8,5, ta mnie rozczarowala troche, bo korzystajac z pelnej mocy silnika w zimie osiagnalem nawet 9,5 litra na poczatku, teraz srednie spalanie ustabilizowalo mi sie na poziomie 6,8 - 7,5, mniej jak 6,5 nie osiagnalem,
z daleka od serwisow!! zamienniki tanie i tez zywotne!! uzywek w razie czego tez sporo
3,0
Stosunek jakość/cena
niestety sprowadzanie aut spowodowalo mocny spadek cen - dobrze dla kupujacych, gorzej jak ktos chce sprzedac (np. ja z powodu za slabego silnika), tak wiec ceny przystepne - oplaca sie, jedynie zdaleka od ASO
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przepalone zarowki podswietlenia tablicy i przyrzadow - prosta sprawa, robie sam
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przez 3 lata i 60 tys. przejechanych, przy zakupie auta w nienajlepszej kondycji i wymianie przednich wachaczy gornych, listwy wspomagania (ciekla), amortyzatorow, naprawie pompy paliwa, wymianie lozysk w sworzniach przedniego zawieszenia, awarii instalacji ABS (wilgoc) i moze kilku eksploatacyjnych rzeczach (w sumie niewielkie koszty) nic sie nie dzieje , teraz mam jeszcze przegub do wymiany stuka od poczatku - koszt 200zl
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 90KM 66kW
[l/100km]