Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera II Sedan

fOX, 16 lat temu
Silnik 2.0 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Nissan Primera II Sedan 2.0 TD 90KM 66kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Prawie jak w Mercedesie E klasy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Wachacze górne na naszych drogach zaczynają pukać i są do wymiany.
Układ elektryczny : Podświetlenia wskaźników - wymieńcie od razu na diody bo żarówki szybko się przepalają.
Silnik : Do Diesla lejcie olej 5w40 inaczej przy gęstszym słychać świsty z turbiny.
4,0
Całokształt
Mam go 1 rok. Kupiłem sprowadzony. Autko komfortowe polecam na dłuższych dystansach gdyż jest wtedy ekonomiczne i nie męczy kierowcy. Po mieście trochę gorzej - głośny silnik, mało ekonomiczny i dynamiczny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę kiepski w przyśpieszaniu. Jak na Diesla przystało super na niskich obrotach. Dla ludzi o ciężkiej nodze mało ekonomiczny.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę kiepsko z 1 biegiem i wstecznym. Ale trzeba się przyzwyczaić i dokładnie zapinać biegi.
5,0
Układ jezdny
Auto jest komfortowe. Zawieszenie jak w mercu. Nic nie puka, nie stuka na naszych zajefajnych drogach.
Komfort
4,0
Widoczność
Kiepsko w sedanie jest z widokiem do tyłu przy cofaniu. Dlatego zamontowałem sobie czujniki cofania. Wydatek ok. 100 zł. ale uwierzcie w tym przypadku już się zwrócił.
5,0
Ergonomia
Nie miałem lepszego auta. Wszystko pod ręką i proste w obsłudze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie klima daje jak trzeba. W zimie szybko i wydajnie grzeje. Oczywiście trzeba pamiętać o filtrze kabinowym. Zapycha się dość szybko i wtedy możemy mieć grzybki w kabinie. Ja wymieniam przynajmniej raz w roku. Najlepiej co 15 tyś. Wydatek za filterek to 30 zł. a dostęp po odkręceniu 3 śrub. Jest pod schowkiem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu trochę mało miejsca. Słaba regulacja kierownicy przez co z wsiadaniem za kierownicę mogą być problemy dla ludzi po 185 cm wysokości.
3,0
Wyciszenie
Przy zimnym silniku straszne klekotanie Diesla. Jak jest ciepły jest lepiej. Natomiast te wibracje od silnika przenoszą się do wewnątrz przez co trzeszczą plastiki itp.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślałem że będzie lepiej. Po mieście 9l /100 na trasie jadąc do 120 km/h można zejść do ok 6l. U mnie średnio 8 l/100. Ale auto jest spore i ma za słaby silnik 90 KM przy tej masie to słabiutko.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tak wypasiony wóz tylko ok 20 tyś. zł to naprawdę mało. Ma klimę, 4 poduchy, ABS. 4 szyby elektr.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko żarówki oświetlenia tablicy wskaźników się przepalają. Ale zmieniłem na diody i mam temat z głowy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pukało mi w zawieszeniu. Takie głuche stuki metalowo/gumowe. Na diagnostyce nie wykryto luzów. Ale standard to wahacze górne. Wymieniłem oba - koszt ok 200 zł oba (polecam firmy 777) i cisza jak w domu na kanapie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Primera II Sedan