samochód warty polecenia, szczególnie dla osób, które lubią przycisnąć, a nie chcą mieć specjalnie wyróżniającego się auta, super-prowadzenie, dobry motor, twarde zawieszenie wymaga stałego doglądu, ale tylko ze względu na twardość sprężyn i fatalną jakość polskich dróg. W porównaniu z wcześniejszą primerą P10 gorsza jakość wykonania (plastiki, nie podświetlane niektóre przełączniki), brzydsza welurowa tapicerka, ogólnie sprawia wrażenie typowego "masowo produkowanego" auta, ale z drugiej strony inne samochody podobnej klasy z tego rocznika są podobne...
Wrażenia
4,0
Silnik
trochę głośny, ale moc (150KM) to rekompensuje, nawet zbytnio nie trzeba dusić jak to mają w stylu "japońce". Praktycznie zero obsługi, mechanicy tweirdzą, że do łańcucha rozrz. zagląda sie nie wcześniej niż po 200 tys. Drobne wycieki oleju spod pokrywy zaworów.
5,0
Skrzynia biegów
ok, biegi dobrze zestopniowane, krótka 1 i 2, na trasie nawet 4 wystarcza do wyprzedzania
5,0
Układ jezdny
twarde zawieszenie (wersja top sport)robi swoje - prowadzi się super; jedynym problemem są łaczniki stabilizatora - wymiana co rok, nie wytrzymują jazdy na polskich drogach, ale to już nie wina auta...
Komfort
3,0
Widoczność
do przodu i boki ok, gorzej do tyłu - wysoka krawędź bagażnika i zagłówki na tylnych siedzeniach robią swoje
5,0
Ergonomia
od pierwszej jazdy czujesz się jak w domu - wygodne "kubełki" z przodu nawet po dłuższej jeździe nie odczuwasz większego zmęczenia, wszystko w zasięgu ręki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
grzanie mogłoby być lepsze... np. w VW w zimie wręcz jest upalnie, ale może to tylko problem w tym konkretnym aucie?
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca i pasażer z przodu mają wręcz komfortowe warunki (skóra + welur +kubełkowe siedziska), z tyłu nie jechałem, ale z opinni pasażerów jest lepiej niż w poprzedniej wersji (P10)
3,0
Wyciszenie
głośny silnik, ale w granicach przyzwoitości, poza tym dobrze, ale bez fajerwerków
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mam wstawiony gaz, stąd niżej wymienione dane dot. LPG. Przy osiągach tego auta (8,8 do setki, 218km/h) myśle, że jest w miarę ekonomiczne
4,0
Stosunek jakość/cena
cena rekompensuje drobne niedoskonałości, nie wiem co ludzie widzą w niemieckich autach. Tutaj elektryka, klima, 4 poduchy, skóra, cent. zamek, immob., alarm, ABS i parę innych bajerów są montowane seryjnie !!!
Fakt, że jest to najmocniejsza primera w grupie P11, ale niech ktoś znajdzie niemca z takim wyposażeniem i w takiej cenie. Może nie jest to Toyota, której zawsze moim zdaniem trzeba dać palmę pierwszeństwa wśród japońców, czy Honda z jej wspaniałymi silnikami VTEC, ale mimo to ktoś kto kupi primerkę będzie miał problem, jak trzeba będzie ją sprzedać :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
stukające łączniki stabilizatora !!!trzeszczące plastiki (wnętrze wykonane z gorszej jakości plastików niż w P10), przepalające się żarówki podświetlenia wskaźników
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ok
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 150KM 110kW
[l/100km]