Układ elektryczny
: Przepalenie lampek wewnetrznych
Karoseria
: Punktowy wyprysk rdzy na przednim błotniku
4,0
Całokształt
Naprawde dobry samochod za bardzo rozsadna cene, z nieporownywalnie lepszym wyposazeniem od niemieckich konkurentow - ABS, Air Bag x 2, 4 x el. szyby, el. lusterka, podgrzewanie siedzen, klima, wspomaganie kier., komputer pokładowy, czujniki temp. zewnetrznej, poziomu płynow eksploat. (nawet w zbiorniczku spryskiwaczy!). Polecam zdecydowanie!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo dobrze, jest elastyczny, ekonomiczny (takze przy srednio dynamicznej jezdzie - spalanie mieszane ok. 8,5l/100km), moc jest optymana (133 KM, chociaz czasami przydałoby sie dodatkowe 20 KM:), aby usyskac optymalny moment obrotowy i moc, zdecydowanie trzeba wkrecac go na wysokie obroty (od 3000 obr.); ogólnie: jednostka napędowa dopracowana i bezawaryjna.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodza precyzyjnie, chociaz niekiedy drazni dosc długie prowadzenie drazka zmiany biegow; wsteczny czasem przycina i trzeba korygowac ponownym wysprzeglaniem.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest zestrojony dosc sztywno - przedkłada sie to na dobre własnosci trakcyjne auta, pewne zachowanie podczas szybkich manewrow kierownica, brak pod- i nadsterownosci; chociaz komfort resorowania i tłumienia nierownosci jest mniejszy. Dla mnie jest to zaleta, poniewaz preferuje auta z segemtu D o sportowych własnosciach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc według mnie jest bardzo dobra w kazda ze stron, chociaz przy parkowaniu tyłem powstaje złudzenie, ze auto jest blizej przeszkody, anizeli jest to w rzeczywistoosci - nie ma wiec obawy, ze zaparkujemy komus w zderzeaku, czy scianie garazu;)
4,0
Ergonomia
Ergonomia jest bardzo dobra, wszystkie funkcje i właczniki sa na swoim miejscu, a w dodatku całosc obsługuje sie intuicyjnie - rowniez pod tym wzgledem auto jeste swietnie dopracowane; brakuje tylko centralnego podłokietnika w tylnej kanapie. Jedynym mankamentem jest bardzo słaby dostęp do pokręteł regulacji przednich foteli.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ recylkulacji powietrza zimnego/goracego jest bardzo dobry - po chwili od uruchomienia czuc dopływ powietrza; klimatyzacja jest bardzo wydajna; denerwuje tylko brak nawiewow przy tunelu centralnym w strone tylnych siedzen. Ponadto nawiew na przednią szybę mógłby być nieco bardziej wydajny...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarowno kierowca, jaki i pasazerowie podrozujacy z tyłu maja swoboodna przestrzen; auto jest rowniez duze pod wzgledem ładownosci bagaznika.
4,0
Wyciszenie
Na niskich obrotach (do 2500 obr.) auto pracuje bardzo cicho; nieco głosniej zaczyna byc przy wyzszem zakresie obrotow i predkosci powyszej 120 km/h (ale w kabinie mozna swobodnie rozmawiac, nawet połgłosem:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tej pojemnosci (2000 ccm3) auto spala naprawde rozsadne ilosci paliwa - cykl mieszny 8,5l/100km; w ekspolatacji jest samochodem bezawaryjnym, wiec napewno nie zrujnuje portfela - o ile oczywiscie pamieta sie o standardowych czynnosciach obsługowych (wymiana filtrow, oleju, itp.)
5,0
Stosunek jakość/cena
Optymalnie!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niezawodnosc detali jest na dobrym poziomie, choc niekiedy zdaza sie przepalenie lampki (np. podswietlenia schowka) - ale jest to sporadyczne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od kiedy eksploatuje auto i z dokumentacji poprzedniego własciciela wynika, ze auto nie miało dotychczas nigdy powaznej usterki - wiec tylko sie cieszyc! :))
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 130KM 96kW
[l/100km]