Ogólna ocena dobra - przy zmianie rozważę kolejną primerę, ale z silnikiem 1.9 dCi lub 2.0. Chciałbym mieć kilka koni więcej, choć jest to irracjonale, bo autostrad przybywa niewiele... Myślę także o 1.8 A/T, ale najpierw musiałbym to przetestować. 2.0 CVT koszmarnie drogi i jest przewidziany tylko opcja tekna ze skórzynymi fotelami, które nie są mi do niczego potrzebne.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wystarczający (ale niezbyt oszczędny) w mieście i do spokojnej, równomiernej jazdy (także szybkiej na autostradzie) na trasie. Wyprzedzanie dynamiczne możliwe tylko przy redukcji na III bieg - na IV trzeba mieć sporo miejsca.
3,0
Skrzynia biegów
Czasem opornie wchodzi I. Zestopniowanie przeciętne.
4,0
Układ jezdny
Dobry i po nissanowskiemu twardy. Na polskie drogi to nie najlepsze rozwiązanie ale z drugiej strony czy poza samochodami terenowymi są taki, których zawieszenie jest dobre na polskie drogi ? Felgi 17 zdecydowanie nie na polskie koleiny !
Komfort
4,0
Widoczność
Nie narzekam - kamera jest pomocna, ale nie ufam jej bezgranicznie. Z przodu zawsze zostaje mi więcej miejsca, nież się spodziewałem. Słupki boczne niestety potrafią ograniczyć widoczność dość poważnie.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i na swoim miejscu. W tym punkcie nissan pokazuje, że można dobrze rozplanować wnętrze. N-Form bezproblemowy w użytkowaniu - nieźle przemyślany przez konstruktorów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Regulacja zarówno latem jak i zimą zapewnie potrzebną temperaturę. Szyby nie parują ponad miarę, a rosa szybko jest usuwana przez nawiew powietrza. Klimy po prostu nie wyłączam - tryb auto i regulowanie temperatury wystarcza do osiągnięcia porządanej temperatuy w okamgnieniu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo przestrzeni z przodu - nie wiem co z tyłu, bo tam rzadko kto jeździ. A jak już jedzie to się nie skarży,a więc ok. Fotele wygodne, podparcie lędźwiowe bardzo dobre, ale fotel kierowcy po ledwie trzech latach skrzypi i trzeszczy, a ja masywny to nie jestem.
1,0
Wyciszenie
Tu mogło by być znacznie lepiej ! To że silnik jest głośny na wysokich obrotach, to nic. Ale to, że skrzypi i trzeszczy na całego to problem. Wiem, że polskie drogi mogą rozregulować wszystko, ale serwis na każdym przeglądzie coć poprawiał. Słaby punkt, to stukająco - trzeszcząca akustyczna ponad miarę deska. Samochód klasy średniej nie ma prawa tak "grać" !!! (na nerwach)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobrze na trasie i zadowalająco w mieście
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu jednak ocena na "5" - nikt nie oferuje tak wiele za te pieniądze. Porównywalna toyota avensis, ale to jest już samochód masowy i nie tak ładny jak primera. Hodna Accord i Mazda 6 mają jednak zbyt ubogie wyposażenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po wyleczeniu chorób wieku dziecinnego ok - a te choroby to system przeciwkradzierzowy. Niezbyt dobrze zamontowany dwa razy unieruchomił auto. Żadnych usterek mechanicznych. Brak klipsa przy reflektorze rozszczelnił lampę ksenonową. Wymiana na gwarancji bez problemu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Serwis w Warszawie dobry (T&T Zaborowski oraz Jaworki - Gajewski), w Olsztynie życzliwy. Każdy poprawny, ale bez zachwytów - nic ponad, nic od siebie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 114KM 84kW
[l/100km]