Zawieszenie
: Super - typowa limuzyna
Dbać należy o elementy zawieszenia
5,0
Całokształt
Auto jest typową limuzyną do prestiżowej powolnej jazdy na komfortowo miękkim zawieszeniu. Jeśli nie szukasz niemieckiego szrotu (prymitywnej taczki na kołach - bez finezji) - to polecam. Auto wymaga dbania - profesjonalnego serwisowania - dobrych części - jeśli ma to naprawiać przysłowiowy Pan Heniu który powie przecież każdy samochód jest taki sam - to ostrzegam. Sam kiedyś tak próbowałem - zapłaciłem podwójnie - raz za źle raz za dobrze (uczymy się na błędach).
Duzo informacji w szczegółach opini.
Ogólnie auto - bardzo POLECAM
Doradzę - martinblack@wp.pl
Wrażenia
4,0
Silnik
1.8 / 114 kM jest wystarczająca dla komfortowej jazdy (nie wyścigowej). 114kM odczuwalne tylko powyżej 3000 obrotów na każdym z biegów - niestety w kabinie robi się głośno. Auto jest ciężkie - to typowa limuzyna - o ruszaniu z jedynki z dobrym przyśpieszeniem można zapomnieć. Spadek mocy odczuwalny po włączeniu klimy. Silnik na łańcuchu rozrządu - bezawaryjny.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra - elastyczność wystarczająca. Biegi wchodzą bez problemów, nie zacinają się. Krótki skok drążka. Ogólnie bardzo przyzwoicie. Niestety stopniowanie - poniżej 2000 obrotów na dowolnym biegu zaczyna się odczuwać konieczność wkręcania na obroty powyżej 2200 obrotów gdzie silnik odzyskuje życie.
5,0
Układ jezdny
Auto to typowa limuzyna - mięciutko, cichutko.
To nie niemieckie szroty typu vw albo audi - takie taczki z gruzem. Jeżdzę w pracy vw - tragedia - po dniu pracy do lekarza na kręgosłup. Podobnie było w hondzie - niby sportowa, sztywno zestrojona - i co z tego - polskie drogi są jak gruzowisko.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie wszystko w porządku - miałem wersję full - wszystko oprócz skóry. Z czujnikami cofania to bajka. Duże przeszklenia ułatwiają parkowanie. Wąskie słupki nie ograniczają widoczności.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Przyciski rozmieszczone w sposób udany - nie trzeba nigdzie sięgać ani się wyginać aby coś obsłużyć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj nieźle - wydajność klimatyzacji dobra.
Uwaga - jeśli parują szyby w środku oznacza to, że trzeba wymienić filtr przeciwpyłkowy. Najlepiej robić to co rok i jest święty spokój - kiedyś przedmuchiwałem i się denerwowałem - potem kupiłem komplet 3 filtrów za 100 zł (30 zł / szt) - wymieniałem co rok - i problem się skończył.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj niestety nie spełnił moich oczekiwań.
Mam 195 cm wzrostu. Wykonałem mój podstawowy test. Wsiadam na miejsce kierowcy, reguluję pod siebie fotel, przesiadam się do tyłu za kierowcę. I tu niestety trochę ciasno - nogi na fotelu. Jeśli ktoś ma około 180 cm to miejsca jest full. Wygoda - kanapa i fotele jak w domu. Wykończenie dobre - nic się nie rwie, nie rysuje. Wykończenie wnętrza - wow (spasowanie, gumowany plastic itp.) - już sie takich nie robi -
3,0
Wyciszenie
Tu niestety średnio - Powyżej 3000 obrotów silnika głośno. Poniżej bardzo dobrze. W trasie do 120 km/h można spokojnie podróżować.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj trzeba przyznać że nieźle - jak na silnik 1,8 114 km - w cyklu miejskim 8,5 - 9
W trasie udało mi się uzyskać nawet 6,7 (średnio 7)
Miałem komputer ze wskazaniami więc było łatwiej - ale średnio w cyklu mieszanym należy przyjąć 8,5
SERWIS
Przegląd co 15.000 / 1 rok - 700 zł kompletny serwis z olejem i częściami
NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PRZED KUPNEM:
- wahacze przednie - lubią się wybijać - koszt z wymianą 350 zł/szt.
- Mechanizm wycieraczek - 300 zł / szt
- łańcuch rozrządu - osłuchać czy nie dzwoni - koszt naprawy 3500 - 4000 zł
- fotele - lubią się łamać
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto z 2000 roku z przebiegiem 122 000 kupiłem za 16 000 zł. W wyposażeniu miałem - podgrzewane fotele , klimatronik, czujniki cofania, odtwarzacz cd/mp3, autoalarm, kpl elektrycznych szyb, lusterka elektryczne, alufelgi - max wyposażenie oprócz skóry. W tej cenie mogłem mieć 3 lata starszą/e audi, hondę , toyotę i to ubożej wyposażoną - NO PRZECIEŻ TO BEZ SENSU.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto miało 9 lat.
Z usterek które mi się przydażyły to:
- uszkodzony mechanizm wycieraczek
- paski klinowe (zaczęły piszczeć)
Innych nie miałem
Poza tym w aucie nic nie skrzypiało, trzeszczało itd. Spasowanie elementów i wykończenie na wysokim poziomie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na przebieg 137 .000 auto nigdy nie zawiodło. Żadnego holowania, potrzeby wzywania serwisu.
Żadnych wycieków , problemów z silnikiem.
Stara dobra japońska niezawodność.
Siostra ma identyczną primerę z 2000 roku - u niej również spokój.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 114KM 84kW
[l/100km]