Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera II Sedan

edd78@tlen.pl, 14 lat temu
Silnik 1.6 16V 100KM 74kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 146 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Nissan Primera II Sedan 1.6 16V 100KM 74kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Rewelacyjne, pokonując zakręty nie raz widziałem jak inne auta znikały z lusterka wstecznego.
5,0
Całokształt
Zrobiłem 60 000 km bez większej awarii więc moja opinia nie może być inna jak zachwyt tym pojazdem. Ogromny wpływ na to miał stan samochodu w jakim go kupiłem - i tu wielkie ukłony dla poprzedniego właściciela. Nasuwa się wiec wniosek, że marka samochodu to jedno, ale poprzedni właściciele mają taki sam jeśli nie większy wpływ na zadowolenie późniejszych właścicieli pojazdu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Oczywiście od silnika 1.6 nie można oczekiwać sportowej jazdy, ale jak na tą pojemność kultura pracy i elastyczność jest ok.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami problem z wbiciem 1 biegu przy niskich prędkościach (ok 5 km/h) , trzeba się było zatrzymać. Wprawdzie sytuację gdy jadąc wbija się jedynkę są sporadyczne, ale w aucie z synchronizacją pierwszego biegu powinno to być bezproblemowe. Reszta biegów i precyzja działania skrzyni bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
Świetny kompromis miedzy prawie sportową charakterystyką a komfortem. Tak szybko nie pokonywałem zakrętów żadnym z posiadanych dotychczas samochodów.
Komfort
4,0
Widoczność
Pomijając tył jest ok, do tyłu w sedanie nie widać prawie nic - polecam czujniki parkowania. Po 3 latach używania auta nadal mam czasami problem z wyczuciem ilości miejsca za autem.
5,0
Ergonomia
Wszystko logicznie rozmieszczone wygodnie, robiłem długie trasy ( nawet 1000 km dziennie ) i nie czułem tego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik działa bez zarzutu, uwaga na tanie filtry przeciwpyłkowe - potrafią mocno pogorszyć wentylację.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę auta więcej wymagać nie można.
4,0
Wyciszenie
Dużo zależy od stanu wydechu i poduszek silnika. Po wymianie wydechu i poduszek nie poznałem samochodu. Przy ok 3500 obr/min w tym silniku pojawia się jakiś rezonans, unikam tej prędkości obrotowej bo praca silnika jest wtedy głośna. Powyżej i poniżej bardzo miło i cicho.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mały silnik ale duża masa do uciągnięcia, w efekcie wszystko zależy od stylu jazdy. Części jeśli oryginalne to w kosmicznych cenach, zamienniki w cenach przeciętnych. Napraw nie zlecałem - usterki były na tyle błahe że sam sobie z nimi poradziłem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównując wyposażenie, awaryjność i cenę pojazdów która spada z powodu zalewu rynku autami przywożonymi z WB, jest to jedna z najlepszych opcji w tym przedziale cenowym i tym segmencie samochodów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W wiązce kabli w klapie bagażnika przy zawiasie przerwał się przewód od otwierania klapy z kabiny, przepaliła się żarówka wskaźników ... i to tyle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ani razu mnie nie zawiódł i nie stał u mechanika z powodu awarii. Jedynie zapiekł się zacisk hamulcowy tylnego koła, ale udało się go rozruszać bez wymiany.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Primera II Sedan 1.6 16V 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
7,1
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Primera II Sedan