Moje pierwsze 'dorosłe' auto (nie licząc uprzednich: Fiata126p i 25-letniego VW Polo) miało być ekonomiczne i 'bezobsługowe'. Ktoś powiedział o Primerze, że to oszczędna gospodyni, i tak właśnie o niej myślę. Spełnił moje oczekiwania: jeżdżę niedrogo (8l/100), praktycznie nic nie robiąc przy aucie, usterki wynikały głównie z zużycia typowych części eksploatacyjnych. Nigdy mnie nie zawiódł, oraz koszty naprawy były bardzo niewielkie. Tego oczekiwałam od samochodu, i z żalem będę ją sprzedawać, bo potrzebuję czegoś na wertepy, a Primera jest za niska.
Nadwozie bez lansu (subiektywnie: brzydki kuper), ale też wstydu nie ma. Wygodnie podróżuje 5 osób (choć z tyłu raczej nie koszykarze), albo rodzina z mnogością dzieci (+wózki, rowerki, owczarek podhalański etc.). Co prawda dopuszczalna ładowność pozwala w ogromnym bagażniku przewozić tylko chrupki kukurydziane :], ale dawał radę na wyjazdach rodzinnych, także z rowerami na dachu. Silnik niezawodny - ale za to mulasty okropnie, nawet, gdy wożę tylko siebie (55 kg). Przy komplecie pasażerów - tragedia, wyprzedzają Primerę furmanki. Na korzyść motoru należy wspomnieć, że odpala bez zająknięcia nawet przy minus 30! Za wadę uznałabym słabą trakcję - auto pływa powyżej 120 km. Owszem, bez problemu ciągnie >160km/h, ale co z tego, jak ja już się boję jeździć nią tak szybko. Generalnie: bardzo dobry samochód, gdy szuka się niedrogiego rodzinnego wygodnego auta, niezawodnego i ekonomicznego. Tu sprawdził się w 100%. Polecam primerę II 2.0 TD.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik obrotu wału korbowego. Wahacze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 90KM 66kW
[l/100km]