Silnik
: jak wyżej opisane w zakłądce \"Niezawodność\"
Karoseria
: klamki wpadły do środka (zaniedbanie poprzedniego właściciela który samochód trzymał rok w ogródku obok drzew)
4,0
Całokształt
Całokształt oceniam jako dobry, bo ciężko jest dostać tak świetne auto za tak małe pieniądze z takim wyposażeniem, Nie ma auta idealnego, który byłby bez wad natomiast tu z wad nic mnie osobiście nie razi i jest dosyć przyjemnym kumplem w podróży i wygodnym.
Wrażenia
4,0
Silnik
Powiem tak:
- Dobra jednostka napędowa ale nie na tak duże i ciężkie auto, co się przekłada na spalanie niestety przy dużych prędkościach żłopie więcej niż 2.0 benzyna.
- pomimo tak małej mocy jest dosyć elastyczny
- zdaje sobie sprawę, że to jest tylko zwykły 2.0 TD bez zadnej elektryki, ale za to jest praktycznie bezawaryjny
4,0
Skrzynia biegów
-krótkie przełożenia, dobre do jazdy po mieście, skrzynia nie sprawia problemów pracuje bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
sztywne zawieszenie niczym w sportowym aucie, przez ten wielowachacz zastosowany z przodu dobrze się prowadzi po zakrętach i na nierównościach. Nie jest to \"kanapowóz\" ale te sztywne zawieszenie daje pewność jazdy. Jak dla mnie idealne zawieszenie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest znakomita przy tych gabarytach i w lusterkach i na około auta. Nic nie odstaje, nic się nie chowa w karoserii jak w nowych autach więc jak dla mnie jak najbardziej.
5,0
Ergonomia
Wszystko dostępne pod ręką i ta japońska zbędność niepotrzebnych przycisków. To sobie cenie najbardziej, bo nie muszę nawet zdejmować za daleko ręki z kierownicy aby obsłużyć radio czy klimę, wszystko się obsługuje intuicyjnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
jak na takie duże auto bardzo wydajna zarówno klima jak i ogrzewanie. Nie ma problemu z grzaniem w zimę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mogło by być więcej ale jak dla mnie jest wystarczająco bez ścisku przewiozę 5 osób.
3,0
Wyciszenie
Niestety tu japończycy dali ciała, jak we wszystkich japońskich autach wyciszenie jest jednak słabe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomią nie grzeszy jeśli chodzi o zużycie paliwa, natomiast ceny części są dość niskie.
Spalanie jakie mi się udało zrobić a dużo podróżuje i jeżdżę swoją Primerą:
autostrada: 150-180 km/h - 8,5-10
autostrada: 120-140 km/h - 6,5-7,5
autostrada: 90-120 km/h - 5,5-6,5
w cyklu mieszanym 30% miasto 70% trasa do 120 km/h - 6-6,5
miasto : 6,5 - 8
Tyle jeśli chodzi o moje odczucia dotyczące spalania wielokrotnie sprawdzane.
5,0
Stosunek jakość/cena
za niewielkie pieniądze mamy auto bogato wyposażone w standardzie, Może jakość plastików itd nie zachwyca jak w Niemieckich autach ale w Niemieckich autach tego segmentu za wszystko jest dopłata. W tym aucie Cenie sobie, że za parę groszy mamy świetne kombi, które nie zawodzi w trasie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No jak narazie z drobiazgów to tylko guzik od el. szyby się zepsuł a tak poza tym to wszystko gra.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Powiem tak, miałem poważną usterkę silnika, ale wywołaną tylko czynnikiem ludzkim bez winy auta, a mianowicie opisując problem: mama chciała sobie pojechać do pracy i przy -26 odpaliła i odrazu pojechała nie rozgrzewając silnika, Przy tej temperaturze olej jest taki gęsty, że odpalając auto ciśnienie było tak duże, że olej wystrzelił nawet przez bagnet i wydmuchało wszystkie uszczelniacze oraz uszczelkę pod głowicą na kanale ciśnieniowym. Żyjąc w rodzinie mechaników samochodowych wiem, że przy takich temperaturach w Dieslach trzeba bez dodawania gazu odpalić samochód oraz poczekać z 5 min zanim się olej rozgrzeje do normalnej gęstości. To tyle uwag a tak to bez zarzutu wszystko działa.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 90KM 66kW
[l/100km]