Układ elektryczny
: Ogrzewanie forteli, Zimne luty w liczniku, usterki fatalnego fabrycznego radia
Układ hamulcowy
: Zapiekające się zaciski tylne
3,0
Całokształt
Primerą jeździłem przez 3 lata i pokonałem tym autem ponad 70 tysięcy km. Moja wersja była poliftowa czyli P11.144 z automatyczną skrzynią biegów cvt. Samochód w dość bogatej wersji wyposażenia, brakowało tylko skórzanej tapicerki. Kupując kolejnego japończyka spodziewałam się bezawaryjnej jazdy jak to miało miejsce w Carismie którą zresztą mam do dzisiaj i niestety trochę się rozczarowałem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najmocniejsza strona samochodu, dwulitrowa jednostka o mocy 140 KM, oznaczenie SR20DE, uważam że to najlepszy wybór do tego auta. Atutem jest na pewno łańcuch rozrządu, silnik dobrze współpracuje z instalacjami LPG. Sporo pali ale jest dynamiczny na wyższych obrotach. Jeśli chodzi o usterki to w ciągu 3 lat wymieniłem tylko przepływomierz, sondę lambda.
3,0
Skrzynia biegów
Automatyczna bezstopniowa skrzynia CVT ma swoich zwolenników i przeciwników. Ja mogę powiedzieć, że wygoda jest niesamowita, szczególnie w korkach i bardzo długich trasach, skrzynia była bezawaryjna. Natomiast wadą tej skrzyni jest jej dość wolna praca, denerwuje to szczególnie przy niższych prędkościach kiedy chcemy gwałtownie przyspieszyć, dużo lepiej było przy prędkościach drogowych/autostradowych.
3,0
Układ jezdny
Wielowahacz z przodu, doskonałe trzymanie w zakrętach, zawieszenie ma dobry stosunek odpowiedniej twardości do komfortu. Wady to niska trwałość wahaczy górnych i ciągłe skrzypienie pukanie nawet gdy wszystko jest wymienione.
Komfort
3,0
Widoczność
Dobre lusterka, wersja kombi ma ostro opadający tył co ułatwia manewry na parkingu. Do przodu widoczność przyzwoita, słupki nie są zbyt szerokie. Natomiast wszystko psuje fatalny promień skrętu, nieważne że wszystko widać i tak nie zawrócimy nigdzie "na raz".
4,0
Ergonomia
Na dobrym poziomie, nie ma się do czego przyczepić.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przeciętna wydajność ogrzewania i klimatyzacji. Mały plus za suwak umożliwiający przełączanie pomiędzy czystym świeżym powietrzem a nagrzewnicą, nigdzie nie widziałem takiego rozwiązania (nie chodzi tu o otwarty/zamknięty obieg)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Konstrukcja z lat 90-tych. Jak odsuniemy fotel nieco do tyłu to pasażer nie siedzi już swobodnie, do montażu fotelika trzeba przesunąć fotel i z przodu wygodnie usiądzie co najwyżej drobna kobieta.
1,0
Wyciszenie
Bardzo słabo, powyżej 130 km/h hałas jest nieznośny. W kabinie słychać wszystko, nawet jak załączy się wentylator chłodnicy.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części dość drogie (japończyk) i rzadko dostępne w sklepach od ręki, usterek sporo więc koszty są dość duże w stosunku do tego co auto oferuje.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rzadko mogłem powiedzieć że jeżdżę 100% sprawnym autem, naprawiłem jedną drobnostkę, psuła się inna.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważniejszych awarii brak, zawsze dojeżdżałem na miejsce.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW
[l/100km]