Mimo, że już go sprzedałem- polecam to auto. To rozsądny wybór, czego nie da się powiedzieć o Almerze czy Tino z tego rocznika. Ale to już inna historia. Kto chce niech wierzy, a kto nie - niech się sam przekona...
Wrażenia
4,0
Silnik
2,0 Benzyna, 140KM, bardzo dobry silnik. Wystarczająco mocny, wystarczająco elastyczny.Żeby ujawnił swoje możliwości, biegi trzeba zmieniać przy 3-4 tys. obrotów. Poza tym: słuchanie doradców z mediów, i zmienianie biegów na 2500 obrotów kończy się przyspieszoną wymianą rozrządu (mimo łańcucha).
4,0
Skrzynia biegów
Czasami, bardzo rzadko, problem z wrzuceniem wstecznego. Po wysprzęgleniu i ponownej próbie już powinno być OK.
4,0
Układ jezdny
przejechałem nim 70 tys. km. Przy 110 tys. km wymienione miał po raz drugi (od nowości) klocki, z oryginalnymi tarczami zaś go sprzedałem. W zawieszeniu nie robiłem dokładnie NIC. DO zawieszenia żadnych uwag nie zgłosił nawet ASO przy przeglądzie przedsprzedażnym.
Komfort
4,0
Widoczność
W porządku. Ogrzewanie lusterek przydaje się niewątpliwie...
1,0
Ergonomia
Sprzedałem to auto po 3 latach użytkowania, tylko i wyłącznie z tej przyczyny, że w aucie jest coś spieprzone pod względem miejsca-fotela kierowcy. Przy codziennym użytkowaniu prawe kolano nie wytrzymywało, wdało się jakieś zapalenie, etc. To samo miała żona, gdy zaczęła nim częściej jeździć. Jest to sprawa nie do ominięcia, mimo, że fotele-jako takie-są b. wygodne, i regulowane w wielu opcjach. Szkoda.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wcześniej jeździłem nowym Avensisem, teraz takim Camry- w tych autach, żeby ogrzać stopy trzeba rozpalić chyba ognisko. Czas nie gra roli-wszędzie jest duszno, a w nogi zimno. W Primerze po minucie nóżki są cieplutkie ;-) . Klima- również bardzo dobrze.I jeszcze coś: tu sprężarka działa 8 lat bez uwag, w Camry do wymiany po 5-6 latach, podobnie jak alternator.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla rodziny 5 osobowej - komfort. Podłokietnik z przodu i takoż z tyłu. Kanapa składa się niesymetrycznie; jak dobrze pokombinować to Smarta można w nim przewieźć.
4,0
Wyciszenie
Cóż, jest OK. Powyżej 140 km zaczyna być głośniej, jednak ile razy mamy w PL okazję rozsądnie jechać z tą prędkością ?
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę bez szaleństw, nie muszę być pierwszy na następnych światłach, ale i nie ostatni. W mieście 10l, w trasie 8l. Przeglądy w ASO-wiadomo, drożej niż u p.Mietka, ale zasadnicze naprawy warto tam robić. To wybór każdego kierowcy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem go jako pięciolatka za 34 tys. zł (nowy 95 tys. zł) I to był dobry wybór. Jak słychac tu i ówdzie, to był ostatni dobry Nissan. Potem nastąpiła era Francuzów i tak jest do dziś :-(
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli poprzednik choć trochę o niego dbał, można stawiać, że wielu kłopotów nie będzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
WYmieniono rozrząd, przepływomierz, akumulator, prowadnice wycieraczek, silniczek tylnej wycieraczki. Gdyby nie to, że poprzednio jeździła nim kobieta, wymiana rozrządu nie byłaby konieczna. Kobieta go zachechłała zmieniając biegi jak w wolnossącym dieslu. POzostałe naprawy wynikały z zużycia eksploatacyjnego.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW
[l/100km]