Zawieszenie
: zawieszenie przyjemnie trzyma auto na odpowiednim i pożądanym przez nas torze jazdy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: urwana półośka
Silnik
: wypalone 2 zawory wylotowe
Układ hamulcowy
: zapieczenie tłoczka
3,0
Całokształt
przeciętne auto o dziwnie dobrej opinii użytkowników i podejrzanie niskich cenach wolnorynkowych, wg mnie auto przeceniane - nigdy więcej auta składanego przez Anglików
Wrażenia
3,0
Silnik
wysokoobrotowy silniczek ładnie i równo pracuje, ale tych 114KM nie czuć pod pedałem, przy 188tyś.km musiałem wymienić dwa zawory wylotowe, pierścionki, uszczelkę głowicy i dokonać regulacji zaworów - bolało :(
3,0
Skrzynia biegów
jedynka i wsteczny wchodzi z trudem i lekkimi zgrzytami, generalnie nie jest źle, ale \"niemiec\" to to nie jest, na drążek przenoszą się wibracje z silnika
4,0
Układ jezdny
bardzo udane zawieszenie świetnie trzyma w zakrętach i daje duży komfort na równej prostej, zawieszenie twarde, przy większym obciążeniu przód lubi \"startować\" w górę, a dupa mocno siadać - typowa przypadłość P11
Komfort
3,0
Widoczność
do przodu i na boki OK, lusterka duże i przejrzyste, widoczność do tyłu w kombi z \"kratką i zagłówkami - nędza i rozpacz - ja sobie z cofaniem jakoś radziłem, ale moja kobieta słup kiedyś zaliczyła i lampa za 450zł poszłaaa :/
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu tak jak bym sobie tego życzył. To co mi przeszkadzało to umiejscowienie włącznika świateł mijania - na dźwigni kierunków - czasem kierownica go zasłania i nie wiem czy włączyłem światła. Dodatkowym mankamentem było umiejscowienie regulacji siedziska. Jego regulacji należało dokonywać na postoju przy otwartych drzwiach kierowcy, bo w innym wypadku nie dało się tam wsunąć dłoni
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
słaby nawiew na szybę oraz słaby nadmuch we wszystkich kierunkach - mimo wymiany filtra przeciwpyłkowego problem pozostał, gdyby nie klima szyby byłyby zaparowane przez ładnych kilkanaście minut
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
auto przestronne i komfortowe, jak dla mnie idealna ilość miejsca w środku oraz wzorowa pozycja za kierownicą
2,0
Wyciszenie
słabo wyciszenie komory silnika, dźwięk po blachach przenosi się mocno do środka, przy wyższych obrotach mocno słychać silnik, którego pomruk nie grzeszy pięknością - to moja subiektywna opinia
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
naprawy średnio drogie, ale i nie tanie - remont sinika 1000zł, tylna lampa 450zł, ale już końcowy tłumik tylko 200zł - wszystko zależne od tego, co naprawiamy, ale generalnie drożej od przeciętnej;
spalanie dosyć wysokie - benzyna średnio 9l/100km, gaz średnio 11l/100km
3,0
Stosunek jakość/cena
za tę kasę nie dostaniecie auta z 2001r. w takim wyposażeniu - ja za 12500zł miałem klimę, 4 poduszki, podgrzewane siedziska, ABS, sterowanie radia z kiery, itp. bajery - idealne auto dla lubiących komfort, ale i posiadających cierpliwość do napraw
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
trudne do zlokalizowania stuki w zawieszeniu przepalona płytka nawiewu, zapieczony tłoczek hamulca starł klocki do zera, rdza na wlewie paliwa, tylnej klapie, pod przednimi błotnikami, w pasie przednim, przepalające się żarówki nawiewu, padnięte podgrzewanie fotela kierowcy, migająca bez powodu kontrolka poduszek, \"check engine\" z byle powodu, ale generalnie nic poważnego
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ślizgające się sprzęgło, urwana półośka, wypalone zawory wylotowe powodowane brakiem regulacji, powybijane poduszki silnika, usterek stanowczo za dużo, ale to przez to, że auto było z homologacją na ciężarowe i nikt o nie od 190tyś.km nie dbał
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 114KM 84kW
[l/100km]