Silnik
: Świetny silnik, choć nie ma za dużo mocy - typowy stary diesel, szkoda że już takich nie robią. Myślę, że spokojnie można nim pokonać 500tys km bez większych napraw.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
Inne
: Klimatyzacja
Układ hamulcowy
: Hamulec ręczny
4,0
Całokształt
Świetny samochód dla osób ceniących długowieczność i niezawodność samochodu ponad komfort i osiągi. Jeżeli się o niego dba, to na pewno posłuży długie lata. Niestety posiada nienajlepsze zawieszenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 90KM nie do zdarcia, odpalał nawet w duże mrozy, gdy inne samochody miały problem. Wymiany oleju co 15tys km - w tym czasie w zasadzie bez dolewania, ew. maksymalnie 0,5l. Turbina bez zarzutu. Typowy wół roboczy, wszystko zniósł i wszystko uciągnął.
4,0
Skrzynia biegów
Ciężko wchodzący bieg wsteczny, czasami trzeba było zrzucać sprzęgło i zapinać bieg jeszcze raz. "Latająca" gałka od skrzyni biegów. Poza tym bez żadnych zarzutów.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie nienajlepsze - głównie przednie wahacze. Po przesiadce do Golfa IV kolosalna różnica na korzyść tego drugiego. W zasadzie to chyba największa bolączka tego modelu.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże słupki z tyłu ograniczają nieco widoczność przy cofaniu. We wszystkich lusterkach widać dość dużo.
3,0
Ergonomia
Fatalnie umieszczone miejsce na napoje - przy zmianie biegów uderza się je łokciem. Ogólnie mało schowków - przydałoby się lepiej wykorzystać dużą przestrzeń jaką oferuje samochód. Na duży plus - niskie siedzenia - prawie leży się w fotelu (ale to co kto lubi...)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie miałbym zarzutów, gdyby nie trudna do wykrycia nieszczelność klimatyzacji - dzień po nabiciu płyn uciekł bez śladu pomimo barwinka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód przestrzenny, dużo miejsca z przodu i z tyłu. Niejeden dzisiejszy kombi ma znacznie mniej miejsca niż ten liftback.
3,0
Wyciszenie
Charakterystyczny traktorowy warkot starego diesla. Powyżej 150-160km/h strasznie głośno, ale chyba nie do takiej jazdy ten silnik służy. Przy prędkościach 100-120km/h trzeszczące plastiki deski rozdzielczej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Standardowe usterki, czyli przepustnica powietrza, czujnik położenia wału korbowego i przednie wahacze. Poza tym raczej tani w utrzymaniu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetny samochód dla osób ceniących długowieczność i niezawodność samochodu ponad komfort i osiągi. Jeżeli się o niego dba, to na pewno posłuży długie lata.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
"Latająca" gałka zmiany biegów, brak drożności spryskiwacza tylnej szyby (standardowa usterka), ciężka praca zimą tylnej wycieraczki, hamulec ręczny regenerowany raz do roku. Ponadto rdzewiejące progi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czujnik położenia wałka korbowego - jak się popsuje, to wymiana kosztuje 200-500zł. Zawieszenie nie należy do trwałych.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 90KM 66kW
[l/100km]