Inne
: Ilość miejsca i warunki podróżowania na wysokim poziomie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Czujnik wału korbowego - w starszych autach koniecznie sprawdzić stan.
Inne
: Jeśli uszczelka pod głowicą jest niepewna - jak najszybciej wymienić.
Zawieszenie
: Górne wahacze tragicznie słabe.
4,0
Całokształt
Jeśli auto jest zadbane i wszystko robione na czas - będzie służyć długo. Samochód dla ludzi którym zależy na tym aby bezpiecznie i komfortowo dojechać do celu. Po szczegóły zapraszam do całej opinii.
Wrażenia
3,0
Silnik
To tylko 90 koni więc szału nie ma. Zanim się rozgrzeje trochę głośny. W sam raz na trasę - jak się już rozpędzi to ładnie jedzie.
3,0
Skrzynia biegów
Problemy typowe dla Primery - trudności ze wstecznym. Zimą zanim się rozgrzeje mało precyzyjna.
4,0
Układ jezdny
Limuzynowate zawieszenie nie zagwarantuje banana na twarzy na zakręcie. Raczej na dłuższe trasy. Tył niezniszczalny nawet na polskich dziurach. Gorzej z przodem - górne wahacze firmy Lemforder (czyli najwyższej jakości)podły po 14 tysiącach od wymiany.Ogólnie komfortowe.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie dobrze - nawet do tyłu nie ma większych problemów.
4,0
Ergonomia
Nie są to jakoś wybitnie wyposażone auta a wszystko co jest na pokładzie obsługuje się łatwo.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje super - do pracy mam 25 km i już po 2-3 zaczyna lecieć ciepło. Troszkę gorzej z klimatyzacją okropnie zamula silnik i mimo serwisowania co rok mam wrażenie, że w każdym innym samochodzie w jakim jechałem było lepiej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 180 cm i przestrzeni jest w sam raz. Także pasażerowie z tyłu nie mieli uwag - sam kiedyś jechałem moim autem na tylnej kanapie i nie miałem na co narzekać. A bagażnik jest duży i w miarę ustawny - co rok jeżdżę z rodziną na wakacje i nie mamy problemu żeby wszystko zapakować.
3,0
Wyciszenie
Silnik dość głośny czasem to przeszkadza. Jeśli w zawieszeniu są luzy także od razu to usłyszymy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężkie auto i ma mało mocy - nie ma co liczyć na rewelacyjne wyniki.Za to pojedzie na wszystkim co mu się wleje ;-) W mieście da się zmieścić nawet w 7,5l/100 ale trzeba dużo pracować lewarkiem. A tak nawet 9 wypije.W ekstremalnym korku nawet 11 pochłonął. Ale to był jednorazowy wyskok. Do 90 km/h jadąc spokojnie 6 - 6,5. Potem im szybciej jedziesz tym więcej spali. Mnie ogólnie w jeździe 75% trasa 25% miasto (spokojna jazda) średnio około 7.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej kategorii duży plus - za rozsądne pieniądze można mieć auto komfortowe i niezawodne. Za taki sam rocznik \"niemiec\" będzie droższy a nie będzie dużo lepszy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi nie psują się wcale - wycieraczki to ogólnie słaby element tego modelu wiedziałem o tym i dlatego nie byłem zaskoczony gdy zaczęły szwankować.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim aucie historia \"serwisowa\" jest długa. Włącznie z wymianą silnika. Jednak tak naprawdę za wszystkie duże awarie odpowiedzialny byłem ja sam. Tylko czujnik wału korbowego nie padł z mojej winy i unieruchomił auto w trasie - dlatego niezawodność tylko przeciętnie. Ale jeśli ktoś dba o ten samochód i wymienia zanim się popsuje to będzie naprawdę długo i bezawaryjnie jeździł.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 90KM 66kW
[l/100km]