Układ elektryczny
: jedynie przełączniki elektrycznych szyb lubią czasem nie zaskoczyc od razu
5,0
Całokształt
auto bardzo dopracowane, nie byłem przekonany do japońca ale teraz już wiem dlaczego je tak chwalą
Wrażenia
4,0
Silnik
przydałoby się trochę więcej mocy ale ogólnie nie zostaje w tyle na światłach za innymi, trochę strach wyprzedzać zwłaszcza na włączonej klimie, być może to kwestia wymiany czujnika masy powietrza
3,0
Skrzynia biegów
trochę za duży skok ale precyzja wybierania ok, wsteczny trochę haczy, ale wystarczy ponownie wysprzęglić i jest ok
5,0
Układ jezdny
trzyma się drogi jak przyklejony, mała nadsterowność ale możliwe że spowodowana nienowymi już amortyzatorami, sztywny a jednocześnie wystarczająco komfortowy żeby długa trasa nie męczyła kręgosłupa
Komfort
4,0
Widoczność
do przodu i na boki idealna, do tyłu tragedia (spojler, małe lusterka i szerokie słupki C)
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, niczego nie trzeba szukać, jedynym mankamentem jest brak jakichkolwiek miejsc na kubek
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima chłodzi aż miło, ogrzewanie też niczego sobie (wolę chłód niż gorąco)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca nie brakuje nawet najwyższym
3,0
Wyciszenie
niestety nawet jak na diesla trochę głośno ale ogólnie nie trzeba korkować uszu, swobodne rozmowy można prowadzić spokojnie do 140 km/h, powyżej już słychać wyraźny warkot
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spodziewałem się trochę mniejszego zużycia ON ale biorąc pod uwagę fakt że konstrukcja silnika pamięta jeszcze koniec lat 80-tych to nie ma tragedii, w mieście 8,5-9 litrów/100 km, a przy spokojnej jeździe w 8 sie zmieści, na trasie da sie zejść poniżej 7 l/100 km
4,0
Stosunek jakość/cena
koszty części całkiem ok, a biorąc pod uwagę bezawaryjność samochodu to można uznać że koszty napraw są bardzo niskie (nie warto inwestować w zamienniki), spalanie mogłoby być niższe, ale jest na poziomie akceptowalnym jak na tą klasę samochodu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na dziesięcioletni samochód w zasadzie bezawaryjny
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poza wymianami eksploatacyjnymi nic nie trzeba robić, rdza też go omija
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 90KM 66kW
[l/100km]