Karoseria
: komfortowe auto w szczególności na dłuższych trasach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: wspomiane już sailent-bloki
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
silniczek pracuje cicho, od 2l at nie miałem z nim problemów, żadnych awarii pomimo przebiegu ponad 200 tys. (lepsze 200 orginalnie niż 140 cofniete)
5,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą płynnie, bez komplikacji, dobrze zestawiona skrzynia powoduje przyzwoita dynamikę z 90 KM
5,0
Układ jezdny
poza wymianą drążków i stabilizatorów bez awarii, przyjemne prowadzenie, lubi ciasne zakręty i niespodziewane zwroty
Komfort
3,0
Widoczność
widoczność tylko przeciętna do tyłu, przód bez zarzutu
4,0
Ergonomia
jak na ta klasę i ten rocznik pełny komfort,
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
słabo rozwiązane ogrzewanie przedniej szyby, paruje przy deszczowej pogodzie, nie można ustawić ogrzewanie na kierowcę i na szybę
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu w pełni wystarczająca a ztyłu nie jeżdżę, (szczerze to przy moim ustawieniu fotela do wzrostu 180 cm z tyłu nie za bogato)
3,0
Wyciszenie
diesel tej generacji nigdy nie będzie idealnie wyciszony, poza tym opony robią dużą różnice (na zimówkach strasznie szumi)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie zadowalające jak na tak duże auto, na trasie 6l/100 km, w mieście gorzej 7,5l/100km ale dużo zależy od stylu jazdy
5,0
Stosunek jakość/cena
uważam że tak duże auto w tych pieniądzach jest nie osiągalne dla innych marek
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie ma 5 gwiazdek tylko dlatego że musiałem wymienić sailent-bloki (gumy w zawieszeniu) pomimo iż nie były zużyte strasznie piszczały, koszt to 100 zł za kpl., poza tym jak na prawie 10 lat rewelacja
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 90KM 66kW
[l/100km]