Karoseria
: Jestem pod wrażeniem, że na 10 letnim samochodzie nie ma śladów korozji, żadnych zabiegów zabezpieczających nie przeprowadzałem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Często ulegają zużyciu łączniki stabilizatora
Układ hamulcowy
: Tępy pedał hamulca
Inne
: Pływanie po koleinach
4,0
Całokształt
Podsumowując: jak na używany 10 letni samochó jego utrzymanie nie wymaga zbyt wysokich nakładów finansowych, przy modelach P10 i P11 wiele drobnych napraw można wykonać samemu jeżeli ktoś lubi trochę "grzebać". Jeżdżę już drugą Primerą i myślę o trzeciej. Kupuję samochody które mają 6 - 7 lat i jeżdżę 3 - lata i nie narzekam a wręcz polecam ten model. Jestem miłośnikiem japończyków - są to dopracowane samochody, a piszę tak bo testowałem różne marki. Na japończyka trafiłem 10 lat temu, kupiłem z wielkimi obawami i nie żałuję tych decyzji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak na swoją moc bardzo dynamiczny, ma sobie tzw "jad". Prosty w obsłudze, podstawowe czynności można wykonać we własnym zakresie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bardzo dobrze dobrana do mocy silnika, na trasie nie "widzi" wzniesień, nie trzeba często mieszać w biegach, jak do tej pory niezawodna.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny komfortowy, największy mankament to wymiana łączników stabilizatora co 20 - 30 tyś. km. Koszt wymiany niski, można zrobić samemu, poza tym ok.
Samochód o bardzo przemyślanych rozwiązaniach, wszystko jest pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bez zarzutu, jeżeli na czas wymienia się filtr kabinowy szyby nie parują nawet jesienią i zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak się wsiądzie to nie chce się wysiadać, wygoda jak w małżeńskim łóżku.
4,0
Wyciszenie
Na pierwszych 2 biegach głośno, później coraz ciszej, nie wiadomo czy to diesel czy benzyna, żona zapomina zmieniać biegi,
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poprzedni model mniej zużywał ale nie posiadał turbiny, dla tego samochodu 6l/100km to nie jest chyba zbyt dużo. Ceny napraw i przeglądów utrzymują się na średnim poziomie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena do jakości nie jest wygórowana, za bardzo zadbany egzemplarz trzeba trochę przepłacić ale to się opłaca, mniej dokłada się później.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko jest w miarę ok ale przy wysokich temperaturach przycina się pedał przyspieszenia
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowałem poważnej awarii, zawsze dojechałem do celu podróży.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 90KM 66kW
[l/100km]