Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera II Hatchback

dzkzsl, 13 lat temu
Silnik 2.0 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 107 tys. km
Nissan Primera II Hatchback 2.0 16V 140KM 103kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik 2.0 (wczesniej jezdzilem 1.6) naprawde dynamiczny i zarazem ekonomiczny. Spodziewalem sie spalania conajmniej 10 L a tu mozna przy normalnej jezdzie w trasie zejsc ponizej 8. wielkie brawa dla nissna !
5,0
Całokształt
Dynamiczny i ekonomiczny jak na 2 litry silnik Bogato a przedewszystkim ergonomicznie i z dobra jakościa materiałow wnetrze. Ksenonowe lampy Brak sladow korozji Caloksztalt naprawde na 5 z plusem. Sporo ludzi zarzuca stylistyce tego nissana brak finezji,nie wiem dlaczego. Mi po prostu to auto sie podoba ! :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Dizel to nie jest ani 3.0 V6 ale 180 Nm smiało wystarczy do bezstresowego wyprzedzania. Wszystko oczywiście w granicach rozsądku (mam na mysli powyzej 3000 obrotów) Silnik jest cichutki w porownaniu do 1.6 ktorym jezdzilem wczesniej. Przy tym duuuuzo bardziej dynamiczny i o dziwo oszczedniejszy. Przyspieszenie u mnie wynioslo 8.5 s do 100km/H takze przyzwoicie jak na takie autko. Predkosc maksymalna nie sprawdzalem jeszcze ale 180 km/H to moment :)
3,0
Skrzynia biegów
Mogła by być precyzyjniejsza , coś mi haczy przy zmianie biegów . Musze to sprawdzić. W kazdym razie trzeba uwazać jak sie wbija biegi i robić to precyzyjnie. Cos mi nie gra w tej skrzyni w moim poprzednim nissanie była precyzyjniejsza.
4,0
Układ jezdny
Ciezko cos tu napisac. Auto lubi \'\'latac\'\' na wybojach ale z drugiej strony nie jest jakies nadto sztywne. W kazdym razie dobrze tłumi wyboje naszych polskich dróg tylko trzeba uwazać przy wiekszych predkościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie wiem jak w kombi ale w heczbeku duzo lepsza widoczność niż w sedanie. Do tego pomaga tylnia wiczeraczka. Troche przeszkadza lewy przedni slupek i czesto musze sie za niego wychylac ale poza tym jest ok.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Mam wersje z klimatronikiem - prosta i intuacyjna obsługa także nie ma na co narzekać. Szkoda,ze nie mam sterowania radiem przy kierownicy, było by idealnie !
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja z klimatronikiem nagrzewa sie dość szybko. maksymalna temperatura to 32 stopnie. nie wiem jak z klimatyzacją bo jeszcze nie jeździłem autem w lecie ale wiem,ze minimalna temperatura to 18 stopni, wydaje mi się, ze powinno sie chlodzic do mniejszej temperatury ale to pokaze czas. Po prostu nie mialem wczesniej auta z klimatronikiem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy sporo miejsca , mam 180cm wzrostu. Z tyłu tez w porzadku. Bagażnik ma nieregularne kształty. Pojemność standardowa jak na ta klase auta. heczbek ułatwia pakowanie
4,0
Wyciszenie
W środku jest o wiele ciszej niz w poprzednim nissanie 1.6 który strasznie ryczał powyzej 3000 obrotów. Tutaj przy 3000 obrotów nie słychać silnika a powyzej 4000 przyjemnie mruczy :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W tym aucie nie ma sie co psuć ! Wymiany olejów,filtrów,klockow,tarcze,drazki stabilizatorow (dzieki naszym polskim drogom) i reszta co sie zuzywa.Rozrzad na lancuchu czyli kolejny plus,poki co dziala dobrze i niech sie nie psuje ! Zuzycie paliwa : Najmniejszy wynik jaki uzyskalem podczas resetu komputera podczas jazdy w trasie to 4.0 L i utrzymalem to przez 40 km (wjechalem do miasta). Celem było uzyskanie jak najmniejszego spalania wiec nie przekraczalem 2000 obrotów. Strasznie senna jest taka jazda , w szczegolnosci, ze auto strasznie zacheca do nacisniecia na gaz :) ale wytrzymalem 110 km i uzyskalem spalania 5.5 L takze BRAWO jak na 140 koni. Jezeli chodzi o normalna jazde czyli kolo 100-120 w trasie to auto spala 7.5 - 8.0 L czyli bardzo przyzwoicie. Mozna spalic i powyzej 10 L ale to juz predkosci powyzej 150 km/H. W miescie przy normalnej jezdzie bez szarpania i ruszania z piskiem auto spala 7-9 L. Sporo jezdzilem podobnym nissanem,tylko 2 lata starszym (rowniez po face liftingu) i z silnikiem 1.6 . Tamto autko sprzedalem siostrze. Funduszy duzych nie mialem dlatego nie zastanawialem sie co kupic. Nieco mlodszy z wiekszym silnikiem i lepszym wyposazniem nissan to doskonaly wybor ! W tamtym od lat nic sie nie psulo wiec co tu sie zastanawiac? NAJLEPSZY WYBÓR W TYM PRZEDZIALE CENOWYM ( ~ 13 000 zl za zadbany egzemplarz) Wnetrze bardzo dobrej jakości! Mam przejechane 108 000 km i zero sladow uzytkowania. W tamtym ( 170 000 km) tak samo bylo jezeli chodzi o 1.6 to brakuje mu mocy i spalanie wieksze niz w 2.0 . Nie wiem jak prezentuje sie 1.8.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja kupilem swojego uzywanego za 13 000 zl. W zamian uzyskalem ostatniego jeszcze robionego z japonska precyzja nissana. Pelny pakiet wyposazenia (oprocz skory i sterowania radiem przy kierownicy) takze jestem zadowolony ! ZA TAKA CENE NEJLEPSZY WYBÓR ! Opel Astra II sie chowa !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak jak wczesniej pisalem. Tarcze klocki drazki i nic wiecej ! tankować i jeździć
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie (108 000 km) brak i oby tak dalej ! w poprzednim 170 000 km rowniez brak powaznych usterek :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Primera II Hatchback 2.0 16V 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
70,00 zł
11,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Primera II Hatchback