Przeniesienie napędu
: Skrzynia jest stworzona do komfortowej jazdy, czyli do tego samochodu, tego silnika
4,0
Całokształt
Primera jest samochodem dynamicznym, bezawaryjnym i bardzo komfortowym zwłaszcza ze skrzynią CVT (którą posiadam).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest poezją tego samochodu. Bardzo ładnie brzmi, a po za tym idzie jak burza. Nigdy nie miałem problemu z wyprzedzaniem, a co za tym idzie pali normalne ilości paliwa, a nie jak inne samochody jak się wciśnie to wir w baku.
5,0
Skrzynia biegów
W moim samochodzie jest automat CVT. Ta skrzynia jest idealną rzeczą do tego samochodu. Komfortowa, bezawaryjna i przede wszystkim nie zmulająca samochodu. Spalanie z tego co się dowiadywałem od posiadaczy Primer z manualem z tym silnikiem to spalanie mojej jest większe mniej więcej o 1 litr na 100 km, ale ten automat nie szarpie, nie zgrzyta, poprostu jest taką wisienką na torcie. Następny mój samochód też będzie z CVT, ponieważ jeździłem wieloma automatami i ten jest najlepszy.
5,0
Układ jezdny
Primera prowadzi się doskonale. W zakręty wchodzi się pewnie, naprawdę trzeba przesadzić żeby coś nie dobrego zaczeło się dziać. Zawieszenie jest wytrzymałe, jedyna rzecz która się zużywa to wahacze górne, ale to nie są jakieś duże koszty.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogromne lusterka boczne są tutaj poprostu super. Problem jest z tyłem, ale spokojnie idzie wyczuć samochód i parkować w dużym zatłoczonym mieście.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką. Poprostu jest super. Intuicja tutaj wzięła górę nad innymi rzeczami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic działa idealnie. Bardzo szybko chłodzi, i grzeje jak trzeba. Natomiast o parowaniu szyb nie ma mowy. W moich samochodziku jest ogrzewanie postojowe WEBASTO. Naprawdę super sprawa w zimę, samochód w ciągu 10 min odmarza, nagrzewa się a Ty wsiadasz co cieplutkiego samochodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tym dziale Primera króluje. Miejsca jest ogrom, bagażnik jest ogromny. Spokojnie cała rodzina jedzie wygodnie na wczasy.
4,0
Wyciszenie
Generalnie jest bardzo dobrze. Robi się głośno powyżej 150 km/h. Silnik też nie należy co najcichszych, ale to dopiero gdy wejdzie się powyżej 4500 obrotów
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Primera jest sporym samochodem ale nie pali jak smok, poprostu pali odpowiednie ilości - u mnie LPG. Dlatego podam spalanie na LPG ponieważ na tym przeważnie jeżdzę. Naprawy nie są drogie, a i ich praktycznie nie ma, bo tutaj się nic nie psuje.
4,0
Stosunek jakość/cena
Primera nie jest może super tania, ale moja jest wyposażona w pełni oprócz skóry, w idelanym stanie z niskim przebiegiem, idealny stanie, i wcale nie jest kosztowna w eksploatacji wręcz przeciwnie, tanio i komfortowo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj się nic nie psuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przejechałem samochodem już 40 tys km i nic kompletnie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW
[l/100km]