Silnik
: Dynamiczne i nie zbyt paliwożerne silniki. Łańcuch rozrządu, to spokojny sen i długa jazda bez grzebania w silniku.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: prawy górny wahacz
Karoseria
: małe ogniska rdzy
5,0
Całokształt
Polecam każdemu, to przesympatyczne auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Duża moc i szybko wkręca się, ale troszkę jest za głośny. W 1.6 nie słyszałem tak silnika. W wersji 2 litrowej jest gorzej wyciszony.
5,0
Skrzynia biegów
Typowa dla Nissana. Precyzyjna i bezobsługowa. No, prawie.
4,0
Układ jezdny
Swietny, ale raz na 2 lata trzeba wymienić prawy górny wahacz i końcówki drążków. Na szczęście, koszt jest bardzo przystępny (około 400 zł). Poza tym, bez uwag. Świetnie trzyma się drogi. Gdyby nie nietrwałość wahaczy, dałbym 5.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra i z przodu, i z boku, i z tyłu.
5,0
Ergonomia
Świetna sylwetka i dostosowanie do kierującego. Fotel z regulacją na wysokości pleców, to super sprawa. Nie męczy tak krzyża w podróży.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
To już znacznie słabiej. Parowanie, jak w innych autach, klima mało wydajna, a ogrzewanie zimą jest za słabe. Długo trzeba jechać, żeby nagrzać w środku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca w kabinie i w bagażniku.
4,0
Wyciszenie
Tylko na 4, bo mogłoby być lepiej. W końcu tyle się mówi, że to auta na teren Europy Środkowej, a tak słabo są wyciszone. W Primerce I było lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
10,5-11 l/100 km dla LPG, to sporo. Rozumiem, że to 2 litry, ale gdy włączę klimę, to przekracza 12 l/100km. Mogło być lepiej, ale nie jest też źle. Ciężka noga musi kosztować.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepszy stosunek ceny do jakości. Tanio, ale niezawodnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Częsta wymiana różnych żarówek, to w końcu normalne. Nic więcej nie padało.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Można być pewnym tego auta. Może coś zaskrzypi, zastuka, ale dojedzie wszędzie. Najgorsze są zawiasy w drzwiach kierowcy. Wyrabia się tam trzpień i trzeba go regenerować, Łańcuch rozrządu, to potęga. A ten, kto napisał, że mu strzelił przy 150000km, niech lepiej sprawdzi, ile cofnęli mu licznik. Poprzednią Primką nabiłem 277 tyś, a obecną ponad 203 tys km i nie słyszę nawet szurania po obudowie. O pękaniu, to już od lat lepszej bzdury nie czytałem ;-)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW
[l/100km]