Inne
: Jazda. Po prostu bardzo przyjemnie się nim jeździ. Jest to wypadkowa wszystkich powyższych elementów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Częste wymiany i naprawy.
Silnik
: Koniec eksploatacji po 195000.
Układ elektryczny
: Liczne - co prawda drobne - usterki po 190k.
4,0
Całokształt
Pora odwdzięczyć się za wszystkie opinie z jakich korzystałem przy wyborze nowego auta. Samochód kupiony we Włoszech, przy przebiegu około 100k., w 2005 roku od 1 właściciela. Po sprowadzeniu zamontowano w nim LPG. Awaryjność poszczególnych części poniżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Świetna dynamika jazdy. Samochód prowadził się więcej niż przyjemnie. Do 190k., technicznie bez najmniejszych zarzutów. Niestety w grudniu ad. 2013, przy wspomnianym przebiegu zaczął brać olej. Przy 195k. ostatecznie zdiagnozowano postępujący brak ciśnienia w cylindrze. (po nagrzaniu silnika ciśnienie jeszcze się pojawia). Nie mniej, koszt remontu 2,500 k. - czyli połowa wartości samochodu. Osobiści kupię nowy silnik używany (ok. 1000 zł).
5,0
Skrzynia biegów
Bez najmniejszych problemów przez cały okres eksploatacji. Bardzo przyjemna w użytkowaniu. Wszystkie biegi wchodzą jak należy.
5,0
Układ jezdny
Przyjemny w trakcie jazdy, ale niestety dość awaryjny. Niestety nie znam się zbytnio na nazwach części, ale był to zdecydowanie najczęstszy powód wizyt w warsztatach zarówno tył jak i przód. Co do tyłu, muszę jednak wspomnieć, że poprzedni właściciel usztywnił sprężyny jakimiś gumami.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń co do widoczności - zarówno z przodu jak i z tyłu.
4,0
Ergonomia
Przyjemny w użytkowaniu. Ilość schowków może nie powala, ale wszystkie przyciski są pod ręką. Nie można też nażerać na ich czytelność.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja pracuje wręcz perfekcyjnie. Jeden z najbardziej udanych elementów tego samochodu. Nawet największe upały nie stanowią dla niej problemu. Nie obciąża też wyraźnie samochodu w trakcie jazdy. Porównując do passata z 2005 roku, którym wracałem ostatnio z belgii, zdecydowanie wygrywa primera.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę auta bez zarzutów. Z tyłu raczej nie siadam, ale dość często zabieram w trasy do 200 km 4 osoby. Podróż w 5 osób nie stanowi wtedy większego problemu.
4,0
Wyciszenie
Przy tym silniku do 130-140 km/h można się rozpędzić nie zauważając tego. Powyżej robi się naprawdę głośno z każdym dodatkowym km/h. Postęp wręcz wykładniczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli chodzi o koszy takonowania, to jest bardzo pozytywnie. Cięższa noga nie przekłada się bardzo na spalanie (szczegóły w raporcie). W końcowym okresie użytkowania koszty znacząco podwyższyły awarie - drobne i poważne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę okres względnie bezawaryjnej eksploatacji - 8 lat i prawie 100k. uważam że był to dobry zakupu. Wszystko się kiedyś psuje.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do 185000 prawie brak. Po tym czasie z każdym tysiącem coraz więcej: amortyzatory, wąchacze, centralny zamek, podświetlenie deski rozdzielczej, mechanizm szyby kierowcy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
187000 - dyferencjał/przegub (czy jak to się nazywa), 190000 - przerdzewiała półośka (na szczęście pod domem i w pobliżu warsztatu), awaria silnika - śmiertelna.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 130KM 96kW
[l/100km]