Silnik
: szybki, dynamiczny, oszczędny. Ładnie brz mi na wysokich obrotach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Piszczący wachach górny
5,0
Całokształt
Świetne auto w niskiej cenie. Znajomy ma Passata i jeśli chodzi o niezawodność, koszty użytkowania, osiągi to Primera zdecydowanie wygrywa. Komfort jazdy na bardzo zbliżonym poziomie (Passat ma trochę więcej miejsca dla pasażerów ale znacznie mniej na bagaż). Można kupić z bardzo dobrym wyposażeniem. Ja mam klimę, elektrykę, podłokietnik, welur. Jak dla mnie wystarczający \"wypas\"
Wrażenia
5,0
Silnik
Na początku rewelacja, szybki, dynamiczny, elastyczny, ale do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja i chce się więcej. Jednostka dość cicha, ładny dźwięk przy wysokich obrotach. Słabszych silników nie polecam mocniejszy - jak kto lubi :)
4,0
Skrzynia biegów
Ładnie pracuje, piątka trochę za krótka - 2700 obr przy 100 km/h - na trasy za mało. W mieście natomiast jest rewelacja :)
5,0
Układ jezdny
Jak na auto rodzinne - segment D - można poszaleć w zakrętach a na długich, równych prostych czujesz się jakbyś stał w miejscu. Dość komfortowo a jednocześnie można brać szybkie zakręty - jak dla mnie bomba.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać wszystko co trzeba zobaczyć. Martwe strefy dość małe, lusterka za to dość duże, można ładnie ustawić. Fotel regulowany w wielu pozycjach, więc i tu +
5,0
Ergonomia
Jak to w japończykach - wszystko pod ręką, tam gdzie się tego spodziewamy. Podłokietnik uprzyjemnia jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimę i działa wyśmienicie. Żadnego parowania szyb, szybkie odmarzanie. Zimą nagrzewa się zaskakująco szybko. Szeroka gama wybory miejsca i siły nawiewu - jak dla mnie 5.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Typowe auto segmentu D - czyli dużo miejsca dla pasażerów i przestronny bagażnik z rewelacyjnym dostępem do niego. Składane tylne fotele umożliwiają podniesienie przestrzeni bagażowej do wielu litów ;-) Dwa rowery górskie wchodzą do środka bez przeszkód.
4,0
Wyciszenie
Mam nie najlepsze opony i średniej klasy tłumik a mimo to w środku poniżej 120 słychać głównie ciszę i radio na oryginalnych 6 głośnikach. Więc tu jest dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2.0 LPG 131KM, Koszty jazdy na poziomie 22-25pln/100km. Więc naprawdę super - taniej niż dieslem a na pewno można kupić taniej niż D. Spalanie ok 11 l/100km w mieście , w trasie natomiast ok 8 l. Przy normalnej jeździe. Przy ostrym deptaniu, prędkość przelotowa 130km/h, i lewy pas max 10 l więc super.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej kwestii nie ma konkurencji. W tej samej cenie kupimy starszych, bardziej styranych konkurentów (Passat, Accord, Avensis, Vectra, BMW serii5) Lub znacznie gorsze auta (406, jakieś fiaty- stilo, Laguna, Octavia).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W dwa lata zepsuł się amortyzator tylnej klapy. Więcej nie pamiętam :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pękła mi półoś napędowa. Zdarza się to w tym modelu często. Zresztą Accord\'y, Passaty, A6, i inne też mają podobny problem.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 130KM 96kW
[l/100km]