Primera z okrytym złą sławą silnikiem 1.8. Nakręciłem nim 40 tys. km, głównie trasa. Oprócz części typowo eksploatacyjnych (tarcze, klocki, sworznie) padła w nim tylko pompa wody. Na szczęście można ją tanio wymienić bez ingerencji w rozrząd. Fakt, silnik brał olej i to co najmniej 0,5l na 1000km, ale moja rada jest taka, żeby po prostu dolewać i nie interesować się tematem. Tutaj nie pomoże wymiana pierścieni, bo problem i tak wróci za 10 tys km - one po prostu tak mają. Sprzedałem w rodzinie - też uzupełniają olej i auto jak jeździło tak jeździ. Chętnie kupiłbym go ponownie, ale z silnikiem 2.0 - blacharka jednak go nie oszczędza i aktualnie te samochody to już wymierający gatunek.
Wrażenia
4,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
2,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
Słaba widoczność z tyłu
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 114KM 84kW
[l/100km]