Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera II Hatchback

Łukasz, 7 lat temu
Silnik 1.8 16V 114KM 84kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 193 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Nissan Primera II Hatchback 1.8 16V 114KM 84kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
3,23
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Karoseria
3,0
Całokształt
Przyjemne auto, mało doceniane, zdarzają się małe usterki oraz większe problemy z silnikiem 1.8. Krótko mówiąc to tak naprawdę udało się komuś zepsuć FAJNE auto słabym zabezpieczeniem przeciw korozji oraz silnikiem 1.8... Więcej w szczegółach.
Wrażenia
1,0
Silnik
Jakieś jaja. Po zakupie (130 000 km) okazało się, że trzeba dolewać oleju 0,2-0,3 na 1000 km, później więcej i więcej... Gdy było powyżej litra na tysiąc kilometrów (!) padła decyzja o wymianie pierścieni tłokowych (2 tys.zł) - pomogło. Później pierdoły tupu przepustnica, czujnik wału/wałka (teraz po 20 tyś. chyba znowu do wymiany, a może tylko przeczyszczenia). No dobra, są też zalety silnik o ile nie ma sportowego charakteru o tyle przy spokojnej jeździe odwdzięczy się naprawdę niskim zużyciem paliwa (trasa 800km na stronę - średnio 6,3 litra za całą trasę na benzynie, na gazie rok później o litr więcej), dobrze czuje się w niskich obrotach - tak to auto ma maksymalny moment obrotowy poniżej 3 tys. obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Jest ok.
5,0
Układ jezdny
Doskonały, zakręty pokonuje jak przyklejony. Prędzej ktoś zginie na zawał myśląc, że wyleci z zakrętu niż faktycznie z niego wyleci. Duży plus!
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok, do tyłu na wyczucie (parkowanie). Widoczność w lusterkach na trasie zadowalająca.
4,0
Ergonomia
Jest nieźle, wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Również dobrze, szybko ogrzewa w zimie, szybko chłodzi klima w lecie. Odejmuję 1 pkt za klimatronik - w lecie nie da się ustawić na 22 stopnie bo zachłodzi wnętrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Również dobrze, lepiej niż w A4 ale do Mondeo Mk3 sporo brakuje.
3,0
Wyciszenie
Słabe wyciszenie silnika i drzwi. Silnik wyraźnie słyszalny pow. 3 tys. obrotów. Na trasie cicho i przyjemnie do 110km/h, później już tak przyjemnie nie jest... Niemniej wyciszenie lepsze niż u aut miejskich.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie silnik i korozja było by nieźle. Co jakiś czas trzeba zadbać o jakąś małą pierdółkę (pewnie nabywca z salonu przez 100 000 nie miał co robić). Poniżej podane spalanie dotyczy jazdy na benzynie, na gazie doliczyć trzeba 10-15%.
3,0
Stosunek jakość/cena
Z motorem 2.0 było by dobrze, z 1.8 już nie... tak naprawdę przez silnik dałem "nie kupiłbym jeszcze raz" - producent sobie na to zasłużył.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepustnica, czujniki wału/wałka, jakiś pasek, jakieś małe łożysko, mocowanie szyby w drzwiach kierowcy, siłowniki klapy bagażnika, regulacja pochylenia siedzenia kierowcy, podgrzewanie fotela kierowcy, w sumie to ****rele przy silniku czy budzie. Żarówki zegarów czy ogranicznik wychylenia drzwi (stukał) wymieniłem sobie sam (dobre wsparcie na forach int.).
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No to zaczynamy... Silnik bierze olej - wpiszcie sobie w google "primera 1.8 olej" to się przekonacie. Tylko kilka osób ma taki przypadek? Niemożliwe, chyba wszyscy chcą sprzedać swój egzemplarz... Robota pierścieni to 2 tysiące zł i pomaga (szkoda, że przy przebiegu 160 000, człowiek spodziewałby się po Japończykach większej dokładności w projektowaniu silnika). Pół roku po założeniu gazu silnik klekocze jak diesel i... straciłem do niego zaufanie. Na dodatek znów mi falują obroty na zimno więc pewnie ponownie czujniki wału/wałka... Na szczęście łańcuch nie ruszany - na razie. Jeżeli chodzi o metal - wymiana belki pod chłodnicą (częśc 550zł + robocizna, chyba, że macie zaprzyjaźniony zakład obróbki metali ;-) ), do tego sanki, spawanie podłużnicy, spawanie kielichów. Karoseria też rdze bierze, malowanie jedno już było, teraz 16-latka nie będę dopieszczać. W sumie mazda w modelu 6 zafundowała użytkownikom to samo... choć mało to pocieszające.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Nissan Primera II

Liczba wpisów: 52

Nissan Primera II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Nissan Primera II Hatchback