Zawieszenie
: Pozytywnie: Super się prowadzi.
Negatywnie: Spalanie oleju, niechlujstwo montażu i psujące się drobiazgi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Uwaga na zużyte pierścienie
Inne
: Skrzypiący mechanizm wycieraczek
3,0
Całokształt
Bardzo dobry pojazd zepsuty niechlujstwem montażu i użytymi materiałami.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ok do sprawnego przemieszczania się. Elastyczny nie ma problemu z wyprzedzaniem, ale rakieta to nie jest.
Wtopa nissana z pierścieniami uszczelniającymi czego skutkiem jest gigantyczny apetyt na olej. Po zakupie auta na dzień dobry miałem remont silnika :(
Bardzo mała pojemność miski olejowej, 3eba pilnować stanu oleju.
Silnik bardzo szybko się nagrzewa, super sprawa zimą!
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dobrze, ale co mnie denerwuje w aucie tej klasy to drążek zmiany biegów na który przenoszą się straszne drgania i wibracje, musiałem powpychać w gałkę gumy bo ciągle brzęczał.
4,0
Układ jezdny
Trwałość przeciętna. Górne wahacze swoim piszczeniem potrafią doprowadzić do szału, tylko wymiana-na szczęście nie są drogie.
Prowadzenie auta super, nieźle wybiera nierówności.
Świetne hamulce (4 tarcze).
Świetny układ kierowniczy ale duży promień skrętu.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, tylko kompletnie nie widać gdzie kończy się tył.
Beznadziejne światła przednie, musiałem założyć ksenony bo seryjne żarówki to istna tragedia. Na ksenonach jest super.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, pozycja za kierownicą super. Fotele i kanapa wygodne. Jedyne co mnie wnerwia to brak kontrolki zapalenia świateł pozycyjnych. Bardzo dobry mechanizm kładzenia foteli.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi rewelacja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca sporo. Dla mnie idealnie.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie takie sobie, przy większych prędkościach szumi i słychać silnik na obrotach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 1.8 i tą masę do dobrze. Jazda 70% miasto - 30% trasa-> Benzyna-9.2 l/100km, LPG 11 l/100km
Podane poniżej spalanie tyczy się LPG.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na rynku wtórnym samochody te mają strasznie niską cenę.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągle coś 3eba robić. Od zakupu silnik - wymiana pierścieni. Oba przeguby i półosie. Wahacze górne-zimą ich skrzypienie potrafi doprowadzić do szału! Mechanizm wycieraczek piszczał nie do wytrzymania. Uszczelnienie podszybia-woda lała się na dywanik pasażera. Opadnięte drzwi kierowcy-stukały na dołkach i źle się domykały. Zapalający się \"check engine\" -2ga sonda lambda wywala błąd niby nic się nie dzieje z tego powodu ale denerwuje świecąca się lampka. Zepsuły się oba piloty do otwierania samochodu,włączniki marnej jakości po wymianie na inne spokój.
Teraz wypada powalczyć z korozją bo pojawiają się jej ogniska.
Siadło łożysko w alternatorze.
Usterki niby nie groźne ale nie po to kupowałem niemalże legendarnie niezawodną primerę, tyle samo usterek miałem w 18letnim Renault19.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście poważnych usterek unieruchamiających pojazd nie było.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 114KM 84kW
[l/100km]