Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera II Hatchback

Łukasz/Warszawa, 16 lat temu
Silnik 1.6 16V 99KM 73kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 144 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Primera II Hatchback 1.6 16V 99KM 73kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
3,46
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spokojny, bez histerycznych dzwięków itp+fakt, że póki co omijają go większe awarie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Golenie, górne wahacze
Przeniesienie napędu : Sprzęgło - 140k km i do wymiany
3,0
Całokształt
Polecam amatorom bezpiecznej jazdy(4 PP + ABS) oraz spokojnym kierowcom.
Wrażenia
4,0
Silnik
Generalnie jak na swój przebieg dobrze. Trzeba go kręcić na wysokie obroty, żeby wykrzesać max moment obrotowy. Z 4 osobami i włączoną klimą, zapomnij o spokojnym wyprzedzaniu - stresujące na maxa. Kolejny musi być z lepszą elastycznością "w trasie".
3,0
Skrzynia biegów
Jest ok. Poza tym, że "piątka" jest mało wygodna do wrzucania, nawet przy bezpieczny m usadowieniu się w fotelu. Może to przez wzrost(185) - auto bądź co bądź "japońskie" z Anglii:-)
2,0
Układ jezdny
Prowadzi się jak po szynach(z zachowaniem zdrowych proporcji do innych aut). Nigdy przez te 8 miesięcy(zima, wiosna, lato) nie miałem podbramkowej sytuacji. Dramatem jest natomiast tempo w jakim zużyciu podlegają(górne wahacze, amortyzatory, golenie). To nie jest auto na polskie drogi-a szkoda.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok, ale pochylenie słupków jest znaczne co powoduje dużo zasłoniętego pola widzenia dla kierowcy(szczególnie z lewej strony. Do tyłu ok - na tzw. wyczucie jak w większości aut - lusterka duże więc można sobie spokojnie poradzić.
4,0
Ergonomia
Fotel kierowcy - najważniejsze - regulowany we wszystkich płaszczyznach - dla leżaków, dla fanów "nos na kierownicy". Można znaleźć wygodną i bezpieczną pozycję(poza wymienioną już "piątką".
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewanie i chłodzenia perfekcyjne jak dla mnie. Zero parowania szyb w deszczowe dni. Zimą ogrzewanie na 4 biegu spokojnie w kilka minut całe auto bez lodu/śniegu. Dziwnie nagrzewa się i paruje przednia maska, ale ten model tak podobno ma. Klimatyzacja zarówno w manualnym jaki automatycznym ustawieniu - super.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże i przestronne auto. Jest ok. Wspomniana przestrzeń dla wysokiego kierowcy nie do końca komfortowa, ale da się przeżyć. Z tyłu kupa miejsca - dla kierowcy i 3 pasażerów - super auto. W 5 osób robi się tłok. Słowo o bagażniku - ogrooomny! Zrobiłem nim przeprowadzkę do nowego M więc jak dla mnie możliwość aranżacji przestrzeni bagażnika(składana i dzielona kanapa) daje(prawie) płaską przestrzeń do załadunku.
2,0
Wyciszenie
Tutaj mamy problem: na jałowym po rozruchu silnik jest głośny. Później jest ok, ale pod warunkiem, że nie kręcisz na więcej niż 3k obrotów. Później tylko dobra muzyka pomaga:-). Powyżej 140 km/h robi się głośno przez opływające powietrze - mam wrażanie, że współczynnik Cx nie jest dobry dla tego autka. Wspomniane zawieszenie co chwilę przypomina, że dziur u nas dużo. Co chwilę jakieś niepokojące stuki. Po wymianie goleni i górnych amortyzatorów było ok(wymiana w ASO Nissan) przez 200-300 km. Później powróciło do swojego stanu. stuka, puka - trochę stresujące. Regularne przeglądy pozwalają spać spokojniej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa całkiem nieźle, ale tylko pod warunkiem spokojnej jazdy. Miasto - no, przy tych cenach paliwa, upałach(klima) to spokojnie łyka sobie 10l/100km...Sporo. Będę zmieniał na małolitrażowego diesla:-)
3,0
Stosunek jakość/cena
Przeciętny jak całokształt. Koszt napraw w ciągu roku(5 tyś pln) powoduje, że nie jestem fanem tej marki - a szkoda, bo się fajnie zapowiadało.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi - nic się nie dzieje póki co(odpukać w niemalowane!!) Elektryka, pozostałe gadżety działają ok.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj trochę gorzej. Zawieszenie padło poważnie pod naporem polskich dróg. Padło na tyle poważnie, że tylko ASO Nissan mogło to naprawić. Koszt(3400 zł)... Poza tym eksploatacja((wymiana zużytych tarcz hamulcowych(przód/tył + klocki) oraz kompletnego sprzęgła(już rzecz jasna nie w ASO Nissan)) - koszt 1500 zł z robocizną(trochę poszukiwania, ale bardzo opłacalne te poszukiwania) 1000 pln w kieszeni w stosunku do tego co oferował np Autoserv Shella.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 99KM 73kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Nissan Primera II

Liczba wpisów: 52

Nissan Primera II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Nissan Primera II Hatchback