czasami trochę głośny, ale i tak wypada bardzo dobrze na tle konkurenci z tych lat. Zapala zawsze na styk. Ciepły bez problemu idzie do ponad 5 tyś obr. Koni przydało by się więcej ale do spokojnej jazdy wystarcza. Bardzo dobra elastyczność.
5,0
Skrzynia biegów
Bez problemów, żadnych wycieków, zgrzytów, nie hałąsuje, bardzo leciutko pracuje, lepiej niż w dużej części nowych samochodów (pomimo 10 lat)
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie świetne. Raczej sprężyste, komfort rozsądny. Neutralne zachowanie,bardzo łatwo kontrolować samochód w zakręcie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, tylko przy cofaniu trzeba uważać (sedan) wtedy łatwo można najechać niskie przeszkody (każdemu się zdaża :) )
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu. Do wszystkiego dostęp pod ręką, rzadnych udziwnień, Wszystkie przełączniki pracują cicho.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zime jak się silnik rozgrzeje to jakoś grzeje. W lato lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni pod dostatkiem +490l bagażnika(sedan), bardzo przyjemnie. Trwała tapicerka (welur).
4,0
Wyciszenie
w miarę cicho, dużo zależy od stanu wygłuszenia i pompy (po czyszczeniu chodzi troszkę głośniej).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jakbym szybko nie jeździł nigdy nie spalił więcej niż 7l/100. Przed czyszczeniem pompy ciągle palił 6,5 (jakbym nie jeździł). Teraz śr. 5,5.
5,0
Stosunek jakość/cena
Spalanie 5,5 samochód klasa średnia, czego chcieć więcej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko działa idealnie, jeżeli nie działa coś przy przyciskach do wentylacji to wystarczy przeczyścić styki i podokręcać śrubki. Jedyny mankament to poprzepalany żaróweczki w desce rozdzielczej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz przegrzałem silnik (z własnej winy i głupoty) i tylko uszczelka pod głowicą zmieniona, ani mikrometra wykrzywienia głowicy. 200tyś. i trzeba było zmienić silentblocki w zawieszeniu z przodu. Ogólnie bardzo dobrze żadnych usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 75KM 55kW
[l/100km]