Silnik
: Bardzo obawiałem sie silnika. 75 KM w taki samochodzie myslałem że będzie mało. Ale do miejskiej jazdy w zupełności wystarcza.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: wahacze, łaczniki stabilizatorów,
Układ hamulcowy
: niedający sie zrobic hamulec ręczny
4,0
Całokształt
Samochód były idealny gdby jeździł po równych drogach. Niestety nasze polskie są cholernie dziurawe co odbija się na zawieszeniu. To jest dość skomplikowane w budowie prze co często trzeba coś w nim naprawiać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niem a co narzekać .75 konny silnik w tak dużym samochodzie bez turbiny to szału nie zrobi.
Ale nadrabia elastycznością - w mieście.
Na trasie trzeba się już namachać gałką zmiany biegów.
W zimie nie ma problemów z zapalaniem Ale stosuje dodatek do diesli Shella.
Jesli chodzi o kulturę pracy, wyciszenie. To jak na tradycyjnego klekota cicho w środku nie jest.
Mi nie przeszkadza. Częsciej wsłuchuję sie w stuki zawieszenia niż silnik ( ten słychać na parkingu zwłaszcza gdy jest zimny )
3,0
Skrzynia biegów
Drążek mógłby być trochę krótszy. Przełożenia dobrze dobrane. Przy 2500 obrotów na 5 biegu 110 km/h Powyżej drązek ( skrzynia ) zaczynają wpadać w wibracje. Dość uciążliwe. Czasem są problemy z wbiciem wstecznego.
4,0
Układ jezdny
Auto doskonale się prowadzi. Bardzo pewnie w zakrętach. Trzeba sporej prędkości żeby przód lub tył zaczęły uciekać.
Niestety wszystko to dzięki dośc skomplikowanemu i awaryjemyu zawieszeniu. Nie wytrzymuje polskich warunków.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zarzutu. Podgrzewane lusterka świetnie radzą sobie nie tylko ze śniegiem ale i z deszczem. W tylnej szybie oczywiście brak wycieraczki ale ogrzewanie podobnie jak w lusterkach daje rade.
3,0
Ergonomia
Mało schowków w środku. Duży ustawny bagażnik jak na sedana. Kieszenie w drzwiach mogłby być więskze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z jednej strony sam układ wentylacyjny i gorzewanie działają dobrze. Nigdy nie zaparowały mi szybe ( czy ta przednia czy boczne ) W ruchu miejskim auto nagrzewa się w środku ( mróz na zewnątrz ) w kilka minut ( po 5 km drogi ) .
Niestety szwankuje układ sterowania dmuchawą.
Nie działa pierwszy bieg. Trzeba przeczyścić płytkę sterująca.
Klimatyzacji brak.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy siedzących na przednich fotelach o wzroście 180cm pasażerowie z tyłu mają sporo miejsca na kolana i nad głowa ( również 180cm)
Siedzenia są niezwykle wygodne.
Fotel kierowcy ma podparcie w lędźwiach, opcje podnoszenia fotela itp.
Z tyłu podłokietnik. Z przodu niestety brak.
3,0
Wyciszenie
Głośno. Nie winna wyciszenia tylko dieselka;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Maksymalne zużycie przy dynamicznej jeździe ( o ile można mówić o takowej przy 75 KM w dieslu ) - 7 litórw.
Spokojna jazda 6.5 - 6 litów.
Na trasie minimalne zużycie przy jeździe 110 km/h - 5.5 l
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nie jest stworzone o polskich dziurawych drogach.
Usterki:
wahacze przednie, gałki
łączniki stabilizatorów
gumy stabilizatorów
amortyzatory
poduszki amaortyzatorów
przeciekająca woda przy przedniej szybie
latające szyby w drzwiach
przepalające się żarówki
HAMULEC Ręczny
skrzypiący pedał sprzęgła
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejsza to chyba awaria wycieraczek :D - wymiana cięgna wycieraczek
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 75KM 55kW
[l/100km]