Inne
: Można powiedzieć ,że Silnik,wygoda,elektryka i komfort jazdy naraz.Nie mam jednego bardziej wyodrębnionego atrybutu w tym aucie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza,szczególnie progi gdyż inne elementy mają tylko szczątkowe objawy.
Przeniesienie napędu
: Półośka prawie w każdej Primerze p10 jest zawodna
5,0
Całokształt
Mimo swoich 13 latek Primera nadal jest godnym podziwu autem.Jeśli cofnąć się do czasu jej świeżości porównał bym te auto z mini limuzyną w wersji sporting =D bo luksus w połączeniu z mocnym silnikiem (w opcji także wersja 150hp) daje świetny rezultat.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0l / 120KM i niewielka waga 1150kg daje wręcz znakomite rezultaty.Grubo poniżej 10s do 100km/h .Ładnie pracuje i do tego bezawaryjny
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą pewnie.Bez zarzutów jednostka ta jest bardzo dobra.
4,0
Układ jezdny
Samochód płynie po trasie.Jedynym minusem jest troche spora średnica skrętu.Ciężko się poruszać po zatłoczonych parkingach ,ale dla doświadczonych kierowców nie sprawia to problemu.
Komfort
4,0
Widoczność
Podczas cofania może sprawiać problem,ale jest to chyba mankament wszystkich długich aut.Po paru dniach kierowca nabywa wyczucia.
5,0
Ergonomia
Doskonała.Auto w porównaniu z wieloma wynalazkami z roku 2000 wyprzedza je.Widać wkład japońców w produkcje swojego flagowego samochodu.W roku 91 oprócz drogich merców i limuzyn mało które auto miało podobną ergonomie.Japonia pod tym względem rządzi(patrz.Mazda,Toyota itd).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak dla mnie bajer.Ogrzewanie sterowani jest elektycznie i jest bezawaryjne.4 biegi regulujące moc nawiewu.W połączeniu z klimatyzacją poprostu miodzio.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Także na 5,gdyż nawet w 5 osób ludzie są w stanie się odprężyć ;] . Ja mam 195cm wzrostu i nie mam problemów z przestrzenią za kierownicą.Maxymalnie oddalony fotel kierowcy nie sprawia większych trudności osobie siedzącej z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Jest poprostu dobre.Na tamte czasy idealne ale w porównaniu do dzisiejszych standardów moim zdanie za bardzo słychać silnik na wyższych obrotach ( 4000obr/min i w góre).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy jeździe na benzynie jest w miare ok. 9 w mieście,lecz z LPG auto jest poprostu nieekonomicznie.Podczas ostatniej pory zimowej Primerka potrafiła zeżreć 15l gazu !!!.O ile ktoś nie ma instalacji LPG może dodać sobie jedno oczko w góre.Fakt 2.0 16V 120hp to sporo ale auto powinno palić max w granicach 12l.
3,0
Stosunek jakość/cena
Polecam osobom w niedużym zasobem w portfelu.Takie autko można nabyć w okolicy 7tysięcy.Polecam ze względu na niski koszt wobec tak bogatego wyposażenia.Jednak trzeba uważać,gdyż koszty utrzymania japończyka są spore.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W aucie powyżej 13 lat trudno nie przyczepić się do głupich usterek.Usterki to np. Uszkodzenie styków od sterowania tylnymi szybami.odkleające się uszczelki od szyb itp ale to raczej drobnostki,które występują w większości starszych aut.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyne poważniejsze wady to:
1.Zawodna prawa półośka,która potrafi się ukręcić.Jeśli ktoś ma taką usterkę to radze odrazu kupić nowy wałek(160PLN) ,gdyż rok temu miałem ten problem i kupiłem starą półoś ze szrotu,ta zaś po pewnym czasie ukręciła się w tym samym miejscu.
2.Niestery Primery nie są ocynkowane i potrafią gnić.Tyczy się to szczególnie progów.Ja swoje wymieniłem za 300PLN i Nissan znowu odzyskał pare latek =D
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 115KM 85kW
[l/100km]