Karoseria
: Auto koroduje, ale tragedii nie ma, podwozie- zabezp. antykorozyjne zrobić
5,0
Całokształt
Tak niezawodnego auta jeszcze nie miałem, a miałem forda escorta i BMW E 34, niezawodność wynagradza wszelkie inne niedostatki
Wrażenia
5,0
Silnik
Super niezawodny, przebieg 173tyś, oryginalny bo kupowałem od kolegi pierwszego właściciela z przebiegiem 125tyś, przez te 50tyś nie spalił ani grama oleju, zawsze odpalał, cichy, równa praca, zero problemów. Osiągi adekwatne do mocy. Jedyna uwaga- alternator, trzeba regenerować przy przebiegu ok 130 tyś, koszt ok 100-200zł, później spokój na min 50tyś.
4,0
Skrzynia biegów
Bez większych zarzutów, wsteczny czasem gorzej wchodzi, ale ogólnie ok, elastyczność ok, ale na 4biegu słaba, dobrze przyspiesza na 2 i 3 biegu
4,0
Układ jezdny
W porównaniu z BMW E34 które miałem wcześniej, dużo słabsze, ale to inna klasa, słabo wybiera nierówności, a twarde, trochę się pochyla w zakrętach, ostatnio wymieniłem amory na nowe KYB i jest jeszcze twardsze, ale ogólnie dobrze trzyma się drogi
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w limuzynie tej klasy
3,0
Ergonomia
Bez zarzutów, choć brakuje podłokietnika, którego miałem w E34, brak obrotomierza
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok, szybko się nagrzewa
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w tej klasie, ok
4,0
Wyciszenie
W miarę cichy, tak do 140, zależy też od stanu układu wydechowego (o czym posiadacze wielu nowszych, droższych aut często również nie wiedzą)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 1.6 naprawdę pali mało 6.5-7 litrów na trasie, maksymalne spalanie ok 8l 160-180 kmh na autostradzie
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 2-3 tyś nic lepszego nie kupisz, ale to kwestia znalezienia dobrego egzemplarza, o co bardzo trudno
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam primerę od 2009 do 2015, przejechałem 50tyś, 1 awaria- alternator, regeneracja 150zł, poza tym nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
0 poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 90KM 66kW
[l/100km]