Silnik
: Silnik w tym aucie to rewelacja mimo 90 koni wystarcza w zupełności a przy tym spala tyle co fiesta 1.1. bezawaryjny nie bierze grama oleju mimo że ma 300 tyś przejechane.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: niestety jeśli nie był konserwowany cudów nie ma i rdza na progach wychodzi.
Zawieszenie
: wachacze, i stabilizatory, alę myślę że w normie w porównaniu do innych aut
5,0
Całokształt
Jestem szczęśliwym posiadaczem nissana primery. Auto posiadam od prawie 3 lat i już coś mogę powiedzieć o nim. Jest to jeden z ostatnich niezawodnych Japońców jakie zostały wyprodukowane. Następne pseudo żółtki nie dorastają do pięt…uzasadnienie: obecnie mój nissan ma przejechane 300 tyś km, silnik mimo że zagazowany od 8 lat zdrowy nie bierze oleju, ciśnienie mimo 17 lat nie ubyło, a łańcuchowy rozrząd sprawia że silnik jest niezawodny i nie do zdarcia. Mimo tylko 90 koni dość zrywny i nie ma problemów z wyprzedzaniem, nie grzeje się i na trasie można mu zaufać. Zawieszenie wielowahaczowe dzięki czemu auto trzyma się drogi i daję wielką frajdę z jazdy. Hamulce bardzo dobrze działają w tych autach, sprzęgło starcza na wiele kilometrów i wszystko chodzi jak w szwajcarskim zegarku. Od kiedy mam to auto zrobiłem 65 tyś km i jedyne co wymieniałem to: 4 stabilizatory, lewy górny wahacz, akumulator, żarówki, konserwacja podwozia i nic więcej a autko śmiga jak by dopiero z fabryki wyjechało. Wielką zaletą tego auta jest przestrzeń w 4 osoby na wakacje z torbami 1200 km nie ma problemu, a każdy kto wsiada z tyłu pierwszy raz reaguje słowami ”ile tu miejsca”. Aż dziwne że to auto obecnie można kupić za 3 tyś przy tym co się dostaję w zamian. Dziewczyna ostatnio nalega żeby zmienić auto na coś świeższego ale, ja swojego nie mam zamiaru sprzedawać, ewentualnie mógłbym podarować komuś z rodziny bo żal by było się rozstać na dobre. Plusem może jest to że tych aut nie kupowały osoby młode, które wybierały golfy, albo hondy i przez to Primery są bardziej zadbane. Jeśli słyszy się opinie że primera p10 to kupa to tylko dla tego że ktoś kupił zaniedbany egzemplarz, bo całkowicie się nie znał na aucie. Ceny części tańsze niż np. do toyoty albo hondy ale droższe niż do forda i fiata. Jeśli kupi się zadbany egzemplarz i będzie się dbać to auto odwdzięczy się w 100%
Wrażenia
5,0
Silnik
rewelacja, ekonomiczny i niezawodny...
4,0
Skrzynia biegów
może byś
5,0
Układ jezdny
prowadzi się rewelacyjnie i przynosi dużą frajdę z jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
nic ie zasłania jest ok
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja 5 min i w aucie gorąco. W zimie nie ma problemów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu żółtki się popisali. Nie jeden zdziwił się wsiadając do primerki ile tu jest miejsca.
5,0
Wyciszenie
słychać ciepły mruczek silnika, ale przy normalnej jeździe cisza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
doskonała jeden z bardziej ekonomicznych silników tamtych lat. Idealny na trasę.
5,0
Stosunek jakość/cena
rewelacja za małe pieniądze dostaje się auto niezawodne, ekonomiczne, przestrzenne, a i wygląd niczego sobie...polecam
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przez 2 lata zrobiłem stabilizatory i wahacz...nic więcej nie trzeba było robić w aucie 17 letnim...Rewelacja
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przez 2 lata nie miałem poważnych usterek. Tu nie ma co się psuć...Stara dobra japońska robota.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 90KM 66kW
[l/100km]