Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera I Sedan

Maciek S, 15 lat temu
Silnik 1.6 90KM 66kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 402 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan Primera I Sedan 1.6 90KM 66kW 1990-1996 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Przebieg ponad 400 tysięcy i nadal odpala od kopa i nie bierze oleju.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Po 18 latach zaczyna rdzewieć
5,0
Całokształt
Porównując do innych samochodów z tych lat to P10 jest jednym z lepszych rozwiązań - dojedzie wszędzie i nie lubi pobocza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie zachwyca dynamiką i elastycznością, ale jest bardzo wytrzymały. Dużą rolę odgrywa podwójny łańcuch rozrządu, który teoretycznie powinien znieść 500 tysięcy kilometrów. W moim wypadku przy przebiegu 400 tysięcy praktycznie nie zauważam ubytków oleju przy wymianach co ok 10 tysięcy. To naprawdę dobry wynik.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów mogłaby być krótsza. W mieście samochód jest mało dynamiczny. Na trasie sprawdza się lepiej, bo przy ok 100km/h mamy 2,5tys obr/min - dzięki temu spalanie jest troche niższe niż w samochodach z krótszymi skrzyniami, ale brakuje mocy. Prawdopodobnie w silniku 2.0 jest lepiej. Zaczęła mi wyskakiwać 5-tka - podobno ten model tak ma przy dużym przebiegu - u mnie 400 tysięcy i zero oszczędzania - ma prawo coś się sypać. Nie wymieniam skrzyni - dojeżdżę do końca i sprzedam auto na częsci. Mam już Nissana Note.
4,0
Układ jezdny
Mimo sporego przebiegu samochód prowadzi się nadal dosyć dobrze. Wiadomo, że nowymi samochodami jeździ się \"łatwiej\" ale w roku 1991 gdy ten samochód był nowy to prowadził się bardzo dobrze na tle konkurencji. Przy prędkości ok 200km/h nadal czuje się dosyć pewnie w tym aucie. Naprawdę trudno wyrzucić go z zakrętu jak ma się dobre opony. Niski i stosunkowo szeroki.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak się jest kierowcą od dłuższego czasu to wystający kufer nie sprawia żadnych problemów. Do przodu i na boki widoczność wystarczająca. Żadnych zastrzeżeń nie mam.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma czego się przyczepić. Szybko w środku robi się ciepło a możliwości ustawienia nadmuchu jest wystarczająco dużo. Mniej paruje niż Nissan Note, którego kupiłem jakieś 2 lata temu. Myślę, że Note, który ma klimatyzacje jest lepiej uszczelniony.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodny, nawet w długich trasach. Z tyłu wygodnie podróżują dwie osoby. Moja wersja jest z podłokietnikiem. Niestety w 4 osoby gdy się jedzie to brakuje trochę mocy. Do przeżycia.
3,0
Wyciszenie
Przy wyższych prędkościach robi się głośno. Kwestia wieku i roku produkcji. W tamtych latach samochody tej klasy nie były tak dobrze wyciszone jak teraz, a dodatkowo przebieg robi swoje - uszczelki itd nie są już tak szczelne. Porównując do Golfa 2 z tego roku to jest ciszej i duzo wygodniej - zupełnie inna klasa podróżowania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dobrze. Poprzedni samochód jaki miałem to byl Escort 1.6 16v 90KM - teoretycznie silnik o takiej samej mocy i pojemności - ale w Nissanie spalanie średnio o litr mniejsze i w mieście i na trasie. Wychodzi mi średnio około 7,5 litra przy dosyć dynamicznej jeździe. W mieście góra 9 litrów, na trasie wszystko zalezy od jazdy - gdy jadę 160-170 to pali ponad 8 - jak jadę 90 - 120 to ok 6 litrów - jak na tamte czasy i technikę to wynik zadowalający. Dla porównania Nissan Note 1.6 16v 110KM pali mi na trasie 5,3 w mieście 6,8 - ale jest 16 lat różnicy!
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie jest pełno starych hebli - jeżeli nie zależy Ci na wyglądzie i szpanie a potrzebujesz samochodu, którym dojedziesz wszędzie bez najmniejszych problemów to kup P10 albo Mazde 323 - nawet zaniedbane egzemplarze dowiozą wszędzie i są mniej awaryjne niż nowe auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To jest wzór - tylko w taki sposób powinno się robić samochody - mimo sporego wieku i dużego przebiegu mam z tym samochodem dużo mniej problemów niż koledzy z samochodami dużo młodszymi i \"niemieckimi najlepszymi\". Zepsuł mi się wskaźnik paliwa i jeden czujnik otw/zamk drzwi. Nie naprawiam.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeżeli masz mało pieniędzy a chcesz mieć samochód, którym w ogóle nie musisz się martwić to kup Primerę P10, albo inny japoński samochód. Najtrwalsze samochody moim zdaniem były produkowane w latach 90tych. Porównując P10 do Note to P10 jest o wiele lepsza pod względem niezawodności. Trochę żałuje, że kupiłem znowu Nissana. Obecne samochody Nissana już nie są tak dobre. Gdybym w tej chwili miał kupić nowy samochód za ok 60 tysięcy to wybrałbym chyba Seata. Trudno gdybać. W p10 przy przebiegu 400 tysiecy zaczyna mi wysiadać skrzynia biegów, musiałem jeszcze jakieś 40 tysięcy temu naprawić alternator i uszczelnić miejsce,w którym wchodzi linka od prędkościomierza do skrzyni biegów - może wtedy straciłem troche oleju i cos zaczeła się dziać ze skrzynią - poza tym naprawde jeźdżę bardzo dużo i szybko. Nowe auto kupiłem ze względu na żone - ja sam lubię stare - P10 to dobry samochód za śmieszne pieniądze - nie kupujcie Goflów - kupcie sobie P10 - wygodniej i mniej awaryjnie! A Diesel jest nie do zajechania i prawie nie pali !

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Primera I Sedan