Dość dobrze się wkręca zasilany LPG. Z zasady mam lekką nogę ale kiedy trzeba auto przyspiesza. Na trasie kiedy trzeba wyprzedzić przy 100 km/h spokojnie wrzucam trzeci bieg i pedał do podłogi. Wtedy słychać że pracuje ale dynamicznie i bezpiecznie wyprzedza. Mógłby być trochę cichszy. Ogólnie jestem zadowolony.
4,0
Skrzynia biegów
Do przodu na 5. Wsteczny... jak zauważyłem mam ten sam problem, czasem trzeba dwa razy wysprzęglić.
4,0
Układ jezdny
Przesiadłem się do Primery z Fiesty więc może nie powinienem porównywać ale czuję się jakbym z małego rowerka przesiadł się na dobry motocykl. Trzyma się drogi jak gołębie łajno karoserii :) Jestem bardzo zadowolony.
Komfort
4,0
Widoczność
W ciśniejszych zakrętach przeszkadzają przednie słupki. Trzeba się nauczyć cofać "na lusterka" (mam kombi) Mały "martwy punkt" do duża zaleta! Ogólnie jest dobrze.
5,0
Ergonomia
Dla mnie super. Wszystko na swoim miejscu i w zasięgu ręki. Regulacja fotela kierowcy bardzo dobra. Na początku zawadzałem palcami o przełączniki wycieraczek i kierunkowskazów ale to kwestia przyzwyczajenia. Po prostu w poprzednim aucie były dalej :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W moim modelu jest klimatyzacja, która choć manualna, sprawuje się bardzo dobrze. Nie wiem jak będzie w zimę ale w chłodniejsze dni w kabinie szybko robi się ciepło. Mógłby troszkę lepiej dmuchać na szybę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Może to wrażenie po przesiadce z małej Fiesty ale mieści się cała moja rodzina (2+2+pies) z bagażem + kajak na dachu. Do bagażnika wchodzi wszystko co tylko miałem do przewiezienia. Dzięki kratce pakuję pod sufit i nawet koło zapasowe mieści się razem z bagażem. (W miejscy koła zbiornik LPG)
4,0
Wyciszenie
do 110 km/h jest OK, powyżej zaczyna być głośno proporcjonalnie do wzrostu prędkości. W mieście dość dobrze wyciszone są dzwięki z zewnątrz co jazdę w korku sprawai mniej uciążliwą.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Napraw nie dokonywałem jeszcze więc nie będę się wypowiadał. W trasie spala około 9,5 litra LPG z właczoną klimatyzacją i na światłach. (Warszawa-Katowice-Warszawa) W mieście po przejechaniu 100 km do zbiornika wchodzi od 11 do nawet 14 litrów ale to zależy od warunków, pogody i tysiąca innych czynników. Ogólnie utko uważam za ekonomiczne jak na swoją klasę i masę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Będzie to ocena mocno subiektywna. Wersję SLX kombi z silnikiem 1,6 16V, LPG, klimatyzacją, ABS, 2 poduszkami, elektrycznie regulowanymi lusterkami i szybami wszystkich drzwi, przyciemnianymi szybami wyprodukowaną w 1998 a pirwsza rejestracja w 1999 kupiłem za 15000 i mam poczycie dobrze wydanych pieniędzy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeszcząca kratka(mam "ciężarowy") po dokręceniu przestała, szyba w lewych tylnych drzwiach nie daje się otwierać z przycisku sterowania kierowcy ale nadal można ją tak zamknąć, ciężko się otwierają prawe tylne drzwi. trochę zaczyna pokazywać się korozja. Poza tym nie zauważyłem większych mankamentów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje, nuda proszę pana, dłużyzna :) Po prostu japońska solidność dała o sobie znać przynajmniej w moim egzemplażu.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 102KM 75kW
[l/100km]