Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera I Hatchback

Wózek, 12 lat temu
Silnik 2.0 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 172 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan Primera I Hatchback 2.0 16V 115KM 85kW 1990-1996 - Oceń swoje auto
2,62
38% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ilość miejsca w środku
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Piszczące tuleje wahaczy z przodu i z tyłu
Przeniesienie napędu : Szarpiąca skrzynia biegów
2,0
Całokształt
Na początku chciałbym zaznaczyć iż auto kupiłem w złym stanie technicznym. Była to najlepiej wyposażona wersja SLX , z m.in tempomatem , pełną elektryką , szyberdachem etc. brakowało tylko klimatyzacji oraz podgrzewanych siedzeń. Z początku dawało frajdę z jazdy mimo uszkodzonej skrzyni jednak późniejsze usterki i \'rozklekowanie\' auta sprawiło że tylko nadawało się na złom. Nie polecam nawet jak dają za darmo.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo głośno , klekocze jak diesel. Mimo wycieków spod głowicy oraz klawiatury między wymianami dolewałem może z pół szklanki oleju także myślę iż z wymienionymi uszczelkami nic by nie brał. Paliwożerny i nie nadający się do gazu. Palił bez problemu nawet gdy temp. na zewnątrz dochodziła do -25.
1,0
Skrzynia biegów
Posiadałem skrzynię automatyczną 3 biegową plus nadbieg. Szarpała i \"stukała\" już od samego początku , wymiana oleju na wiele się nie zdała. Ślizgające się sprzęgło powodowało iż auto nie miało mocy i nie nabierało prędkości od ok.3000obr. Musiałem lekko dawkować gaz aby się powoli rozpędzał - najszybciej dało się 140. Zdecydowanie za mało jak na tą pojemność silnika. Fakt faktem , mimo usterek skrzynia nie gubiła biegów.
3,0
Układ jezdny
Plus za pewność prowadzenia dzięki szerokości nadwozia oraz wielowahaczowemu zawieszeniu , które niestety nie należało do trwałych. Bardzo duży promień skrętu jak na tą klasę auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Przełączniki intuicyjne rozmieszczone , duża możliwość regulacji fotela kierowcy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czasami parowały szyby ale nie było tragedii. Brak filtra kabinowego przez co auto wciągało wszelakie brudy do środka.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie , ilość miejsca wystarczająca nawet dla sporej osoby. Natomiast z tyłu średnio , zwłaszcza jak miały podróżować trzy osoby.
2,0
Wyciszenie
Głośny silnik , tłuczące się oraz piszczące zawieszenie i ogólnie słabe wyciszenie dawało się we znaki. Powyżej 100kmh tragedia.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliło jak smok a mocy nie miało ! Zapewne wina skrzyni i ślizgającego się sprzęgła , jednak wydaje mi się iż silnik i tak swoje musiał spalić. Miałem zainstalowaną najzwyklejszą instalację gazową (gaźnikową) jak do poloneza. Spalanie podaje w lpg. Na benzynie palił ok. 5l mniej
2,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie są lepsze (i mniej awaryjne) auta od Primery w tej cenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z pierdołami nie było problemu. Padł tylko czujnik otwarcia drzwi od strony kierowcy.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Cieknące uszczelki na silniku , kołotanie łańcucha rozrządu , uszkodzona skrzynia biegów , piszczące tuleje teflonowe na wahaczach , padnięty czujnik ABS.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
16,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
15,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Primera I Hatchback