Zawieszenie
: Piszczące tuleje wahaczy z przodu i z tyłu
Przeniesienie napędu
: Szarpiąca skrzynia biegów
2,0
Całokształt
Na początku chciałbym zaznaczyć iż auto kupiłem w złym stanie technicznym. Była to najlepiej wyposażona wersja SLX , z m.in tempomatem , pełną elektryką , szyberdachem etc. brakowało tylko klimatyzacji oraz podgrzewanych siedzeń. Z początku dawało frajdę z jazdy mimo uszkodzonej skrzyni jednak późniejsze usterki i \'rozklekowanie\' auta sprawiło że tylko nadawało się na złom. Nie polecam nawet jak dają za darmo.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo głośno , klekocze jak diesel. Mimo wycieków spod głowicy oraz klawiatury między wymianami dolewałem może z pół szklanki oleju także myślę iż z wymienionymi uszczelkami nic by nie brał. Paliwożerny i nie nadający się do gazu. Palił bez problemu nawet gdy temp. na zewnątrz dochodziła do -25.
1,0
Skrzynia biegów
Posiadałem skrzynię automatyczną 3 biegową plus nadbieg. Szarpała i \"stukała\" już od samego początku , wymiana oleju na wiele się nie zdała. Ślizgające się sprzęgło powodowało iż auto nie miało mocy i nie nabierało prędkości od ok.3000obr. Musiałem lekko dawkować gaz aby się powoli rozpędzał - najszybciej dało się 140. Zdecydowanie za mało jak na tą pojemność silnika. Fakt faktem , mimo usterek skrzynia nie gubiła biegów.
3,0
Układ jezdny
Plus za pewność prowadzenia dzięki szerokości nadwozia oraz wielowahaczowemu zawieszeniu , które niestety nie należało do trwałych. Bardzo duży promień skrętu jak na tą klasę auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Przełączniki intuicyjne rozmieszczone , duża możliwość regulacji fotela kierowcy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czasami parowały szyby ale nie było tragedii. Brak filtra kabinowego przez co auto wciągało wszelakie brudy do środka.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie , ilość miejsca wystarczająca nawet dla sporej osoby. Natomiast z tyłu średnio , zwłaszcza jak miały podróżować trzy osoby.
2,0
Wyciszenie
Głośny silnik , tłuczące się oraz piszczące zawieszenie i ogólnie słabe wyciszenie dawało się we znaki. Powyżej 100kmh tragedia.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliło jak smok a mocy nie miało ! Zapewne wina skrzyni i ślizgającego się sprzęgła , jednak wydaje mi się iż silnik i tak swoje musiał spalić. Miałem zainstalowaną najzwyklejszą instalację gazową (gaźnikową) jak do poloneza. Spalanie podaje w lpg. Na benzynie palił ok. 5l mniej
2,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie są lepsze (i mniej awaryjne) auta od Primery w tej cenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z pierdołami nie było problemu. Padł tylko czujnik otwarcia drzwi od strony kierowcy.