Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera I Hatchback

Jacek, 14 lat temu
Silnik 2.0 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 168 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Nissan Primera I Hatchback 2.0 16V 115KM 85kW 1990-1996 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny jak na takie auto.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : podświetlenie, silnik podnoszenia szyby, silnik wycieraczek
Zawieszenie : górne wahacze
5,0
Całokształt
Niezawodne i obszerne auto. Wygodne na długie podróże. Karoseria bardzo wytrzymała na korozję. Dopiero w wieku 17 lat zaczęły się pojawiać drobne pęcherze na łączeniu progów z tylnymi nadkolami. Mogłoby trochę mniej palić.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dobrze radzi sobie z tym autem. Ładnie się zbiera od 2500 obr/min.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko, bez haczeń. Czasami wsteczny trzeba włączać po ponownym wciśnięciu sprzęgła. 5 biegów idealnie zestrojonych pasuje w sam raz.
4,0
Układ jezdny
Dosyć dobrze radzi sobie z naszymi dziurami. Jest stabilny, nie wychyla mocno się na zakrętach, lecz odczuwalne są boczne podmuchy waitru. Słaby punkt zawieszenia to górne wahacze.
Komfort
5,0
Widoczność
Żadnych problemów z widocznością. Przednie słupki wąskie nie przeszkadzają. Do tyłu również dobrze.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne siedzenia. Przełączniki i wskaźniki we właściwym miejscu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja dobra. Podczas deszczowej pogody nie ma problemów z parowaniem szyb od wewnątrz. Czasami parują tylne boczne szyby, gdy jedzie w samochodzie więcej niż 2 osoby. Ogrzewanie słabiutkie. Nie ma co liczyć, że przy -10 st C po 20 km będzie w kabinie ciepło. Zimą kurtki nigdy nie zdejmowałem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo pojemny samochód. Zarówno dla kierowcy i pasażera z przodu jak i na tylnej kanapie. Ciasno robi się po zamontowaniu fotelika dziecięcego na tylnej kanapie. Bagażnik wystarczający aby zrobić duże zakupy w markecie lub zapakować się na wakacje.
2,0
Wyciszenie
To chyba najwiekszy minus tego auta. Jeszcze do prędkości 110 km/h jest dobrze. Powyżej tej prędkości już głośno słychać silnik oraz owiewające powietrze. W poprzednim moim aucie było dużo ciszej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy w ASO są dość dorgie biorąc pod uwagę obecną wartosć auta (za rutynowy przegląd trzeba zapłacić prawie 20% wartości auta). Ceny części (zamienników) są niskie. W ASO można liczyć na obniżki cen części oryginalnych dla tego modelu. Silnik 2 litowy swoje musi pić. Przy ciężkiej nodze to i 15 litórw na 100 km wypije.
4,0
Stosunek jakość/cena
Model P10 jest tanim samochodem zarówno w zakupie jak i w serwisowaniu. Największe obciążenie dla kieszeni to wizyta na stacji paliw.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elementy, które wymagały naprawy przez 6 lat eksploatacji (poza standardowymi materiałami eksploatacyjnymi): - podświetlenie ustawień nawiewu, - silnik podnoszenia szyby w tylnych drzwiach, - górne wahacze, - zimering na wale silnika, - mortyzatory klapy bagażnika, - przewody wysokiego napięcia, - silnik wycieraczek przednich, - gumowe osłony przegubów i amortyzatorów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za poważne usterki uważam takie, które uniemożliwiają jazdę. W tym aucie nic takiego nie miało miejsca. Jak dotąd, zawsze dojeżdzał do celu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Primera I Hatchback