Układ elektryczny
: podświetlenie, silnik podnoszenia szyby, silnik wycieraczek
Zawieszenie
: górne wahacze
5,0
Całokształt
Niezawodne i obszerne auto. Wygodne na długie podróże. Karoseria bardzo wytrzymała na korozję. Dopiero w wieku 17 lat zaczęły się pojawiać drobne pęcherze na łączeniu progów z tylnymi nadkolami.
Mogłoby trochę mniej palić.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dobrze radzi sobie z tym autem. Ładnie się zbiera od 2500 obr/min.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko, bez haczeń. Czasami wsteczny trzeba włączać po ponownym wciśnięciu sprzęgła. 5 biegów idealnie zestrojonych pasuje w sam raz.
4,0
Układ jezdny
Dosyć dobrze radzi sobie z naszymi dziurami. Jest stabilny, nie wychyla mocno się na zakrętach, lecz odczuwalne są boczne podmuchy waitru. Słaby punkt zawieszenia to górne wahacze.
Komfort
5,0
Widoczność
Żadnych problemów z widocznością. Przednie słupki wąskie nie przeszkadzają. Do tyłu również dobrze.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne siedzenia. Przełączniki i wskaźniki we właściwym miejscu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja dobra. Podczas deszczowej pogody nie ma problemów z parowaniem szyb od wewnątrz. Czasami parują tylne boczne szyby, gdy jedzie w samochodzie więcej niż 2 osoby.
Ogrzewanie słabiutkie. Nie ma co liczyć, że przy -10 st C po 20 km będzie w kabinie ciepło. Zimą kurtki nigdy nie zdejmowałem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo pojemny samochód. Zarówno dla kierowcy i pasażera z przodu jak i na tylnej kanapie. Ciasno robi się po zamontowaniu fotelika dziecięcego na tylnej kanapie. Bagażnik wystarczający aby zrobić duże zakupy w markecie lub zapakować się na wakacje.
2,0
Wyciszenie
To chyba najwiekszy minus tego auta. Jeszcze do prędkości 110 km/h jest dobrze. Powyżej tej prędkości już głośno słychać silnik oraz owiewające powietrze. W poprzednim moim aucie było dużo ciszej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy w ASO są dość dorgie biorąc pod uwagę obecną wartosć auta (za rutynowy przegląd trzeba zapłacić prawie 20% wartości auta). Ceny części (zamienników) są niskie. W ASO można liczyć na obniżki cen części oryginalnych dla tego modelu.
Silnik 2 litowy swoje musi pić. Przy ciężkiej nodze to i 15 litórw na 100 km wypije.
4,0
Stosunek jakość/cena
Model P10 jest tanim samochodem zarówno w zakupie jak i w serwisowaniu.
Największe obciążenie dla kieszeni to wizyta na stacji paliw.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elementy, które wymagały naprawy przez 6 lat eksploatacji (poza standardowymi materiałami eksploatacyjnymi):
- podświetlenie ustawień nawiewu,
- silnik podnoszenia szyby w tylnych drzwiach,
- górne wahacze,
- zimering na wale silnika,
- mortyzatory klapy bagażnika,
- przewody wysokiego napięcia,
- silnik wycieraczek przednich,
- gumowe osłony przegubów i amortyzatorów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za poważne usterki uważam takie, które uniemożliwiają jazdę.
W tym aucie nic takiego nie miało miejsca. Jak dotąd, zawsze dojeżdzał do celu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 115KM 85kW
[l/100km]