NIGDY WIĘCEJ UŻYWANEGO JAPOŃSKIEGO AUTA!!!
Zastanówcie się dobrze nad zakupem JAPOŃCA. Trwałość jest przereklamowana, a polityka firm japońskich to max 10 lat i złom. Ceny za newralgiczne części są tak ustalone, że w razie awarii nie ma się opłacać reanimacja :(. Firmom Nissan, Toyota i Mazda mówię NIE!!! Widzę po sobie,że awarie już zdażają się lawinowo i zastanawiam się nad zmianą auta. 15 lat dla Japońca to już naprawdę dużo :(
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik elastyczny, świetnie ciągnie już od najniższych obrotów. Niestety po 15 latach występują duże problemy z gaźnikiem elektronicznym i osprzętem. Kosmicznie droga naprawa rozrządu (nieopłacalna)
4,0
Skrzynia biegów
Przełączanie biegów to majstersztyk w tak leciwym aucie. Nie spotkałem tak leciwego auta z tak świetnie działającą skrzynią
4,0
Układ jezdny
Samochód świetnie się prowadzi, pod warunkiem, że amortyzatory są ok. Zawodne są gumy skomplikowanego zawieszenia wielowachaczowego (polskie drogi zabijają wszystko)
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra pozycja za kierownicą. Wszystko widać podczas manewrów.
5,0
Ergonomia
Już po paru minutach wiadomo, gdzie co jest. Zero problemów z logiką obsługi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Paruje mocno nachylona tylna szyba. Bez ogrzewania szyby ani rusz
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę duże wnętrze z olbrzymim bagażnikiem. Szczególnie jest dużo miejsca z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Po 15 letnim aucie nie można się wiele spodziewać. Motor mocno warczy po wciśnięciu gazu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik przy spokojnej jeździe naprawdę niewiele pali (mój rekord to 6,7 litra przy jeździe 100-120km/h)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jest przemyślane wewnątrz i świetnie spasowane. Po latach eksploatacji nic nie skrzypi wewnątrz. Porównując jakość plastików wnętrza, gdyby nie ponure kolory, to dałbym 6
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silna korozja tylnich końcówek progów. Zaawansowana korozja kielichów z tyłu i z przodu w mniej zadbanych egzemplarzach (znajomi jeżdzący beztrosko od paru lat po polskich drogach w zimie). Problemem są ceny niektórych części zamiennych - są absurdalne!!!! Zdarzają się uszkodzenia łańcuchów rozrządu w niektórych egzemplarzach (naprawa - 2.000zł). Do 93 roku japończycy montowali chory gaźnik Hitachi, który po 10 latach nadaje się tylko na złom!!!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 90KM 66kW
[l/100km]