Być może to kwestia egzemplarza, ale nie mam żadnych poważnych zarzutów. Jest to mój pierwszy japończyk i ogólna fobia uważam nieuzasadniona.
Niektóre części rzeczywiście droższe, ale biorąc pod uwagę b. niską awaryjność średnia wychodzi nieźle.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przejechałem tym samochodem przez 1,5 roku 55tyś.km i praktycznie nic przy nim nie robiłem. Czasami podnoszę maskę, aby zobaczyć dlaczego tak długo dobrze pracuje. Nie, no przepraszam-raz wymiana oleju i filtrów. Po 10 latach jazdy niemcami (3 GOLFY D) TO SZOK!!!
Kultura pracy- owszem, owszem.
Elastyczność? Marna. Jeszcze na gazie?!
Odżywa dopiero po 3000obr/min, ale wysokie obroty to cecha wielozaworowców, idzie się jednak przyzwyczaić i wydaje mi się że mu to nie szkodzi.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko ok. Czasami lekki opór przy wkładaniu wstecznego. Słyszałem o problemach z V biegiem, ja jednak nie potwierdzam.
4,0
Układ jezdny
Całkiem przyzwoity. Dobrze tłumi, takoż trzyma się drogi. Może za słabe hamulce, ale to ocena subiektywna.
Komfort
4,0
Widoczność
Co się czepiać?
4,0
Ergonomia
Dla mnie wystarczająca.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
O i tu się czepię. Ogrzewanie w moim jest do bani. Chyba czeka mnie wymiana nagrzewnicy. Jakaś podróbka kosztuje 150zł- sprawdzałem. Za to wentylacja całkiem wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to wersja hatchbeak, więc po złożeniu tyłu po prostu otchłań. Siedzonka wygodne, trzymają dobrze.
4,0
Wyciszenie
Właściwe dla swej klasy
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na kolana nie powala. Około 10l LPG, lecz potrafi nawet zejść do 8l, ale to już trzeba muskać pedał gazu. W trasie, średnio obciążony, 120-140km/h –9litrów. Silnik (gaźnikowy) zasilany wyłącznie gazem, nawet przy uruchamianiu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 90KM 66kW
[l/100km]