Zawieszenie
: Luzy na wahaczach górnych z przodu auta
Inne
: Łacznik stabilizatora z tyłu auta
4,0
Całokształt
Jeździ się dobrze i w moim odczuciu dosyć bezpiecznie. Samochód jest pakowny, choć z dwoma fotelikami z tyłu dorosły czuje się tam już mało komfortowo. Silnik 1,6 może trochę za mały, autko dosyć ciężkie i trudno je rozpędzić, szczególnie jest to odczuwalne przy wyprzedzaniu.
Wrażenia
4,0
Silnik
W zimie trochę gorzej, przy odpalaniu trzeba chwilkę dłużej przytrzymać, ale odpala za pierwszym razem. Przy 2,4tys. obrotów słychac lekkie postukiwanie.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko, nieraz czuć drobny opór. Najgorzej jest ze wstecznym, nieraz trzeba auto ruszyć troszkę do przodu, żeby wsteczny zaskoczył. Piątka podobno szwankuje w okolicach 200-250tys. przebiegu, ale mnie to jeszcze nie spotkało i mam nadzieję, że nie spotka :).
3,0
Układ jezdny
W zasadzie prowadzi się dobrze, ma mniejszy maksymalny skręt niż Jetta, dosyć szybko pojawiają się luzy na górnym wahaczu i nieprzyjemne stuki z przodu auta.
Komfort
5,0
Widoczność
W lusterkach wszystko widać, po przesiadce z sedana z tyłu trochę trudno ocenić odległość, ale to kwestia wyczucia i wprawy.
4,0
Ergonomia
Faktycznie otwarcie prawego okna wymaga odrobiny gimnastyki, włącznik halogenów znajduje się w nieporęcznym miejscu (pod lewym kolanem), włącznik świateł awaryjnych jest zbyt blisko odszraniacza tylnej szyby, szczególnie w nocy już kilka razy je pomyliłem strasząc kierowców z tyłu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy 120km/h huczy powietrze w aucie, klimatyzacja jest ale bez filtru przeciwpyłkowego, ogrzewanie w zimie działa dobrze jedynie w pozycji na szybę albo na pasażera, w pozycji łączonej (szyba + nogi, itp.) w jednym z kierunków leci zimne powietrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca i z tyłu i z przodu. Bagażnik również pakowny, nawet z butlą z gazem w tylnej częsci bagażnika daje się wpakować dwie wielkie walizki, albo duży wózek dziecięcy.
4,0
Wyciszenie
Słychać silnik na wolnych obrotach, przy szybkiej jeździe huczy powietrze.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na mieście zużywa dużo, około 10l, na trasie odrobinę mniej (7-8l), z gazem jeszcze gorzej. Przeglądy z gazem wychodzą drożej, roczne koszty napraw w granicach 1000PLN, ale przepływomierz kosztuje taniej niż w Jetce.
4,0
Stosunek jakość/cena
Naprawy i części (przynajmniej te, które ja wymieniałem) nie są tragicznie drogie. Mógłby mniej palić na mieście, w moim przypadku ratuje mnie gaz.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Luzy na wahaczach górnych z przodu, regulacja silnika i gazu (jesień/zima), łacznik stabilizatora z tyłu, osłona przegubu drążka kierownicy no i standardowe wymiany (klocki hamulcowe, tarcze, itp.). Ostatnio naprawiałem jeszcze hamulce z tyłu (cylinderek do wymiany) i z przodu z jednej strony zacisk nie puszczał klocka hamulcowego (skończyło się na naprawie zacisku 150PLN i wymianie klocków 110PLN).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz wybuchu gazu i wymiany przepływomierza nic więcej się nie zdarzyło.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 90KM 66kW
[l/100km]