Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Patrol IV

Paweł, 6 lat temu
Silnik 3.0 Di 160KM 118kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 390 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Nissan Patrol IV 3.0 Di 160KM 118kW od 2000 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mimo złych opinii, okazał się bardzo trwały i niezawodny.
Zawieszenie : Wręcz pancerne a jednocześnie komfortowe na asfalcie.
5,0
Całokształt
Miałem wiele samochodów, ale tak bezawaryjnego auta wcześniej nie posiadałem. Prawdziwy czołg z homologacja na publiczne drogi. Auto sztywne, twarde nie bojące się żadnego terenu przy tym na zwykłych oponach pozwalające na niemęczącą eksploatację w mieście i na szosie. Przy masie ponad 2,2 tony, zużycie paliwa średnio na poziomie 10 litrów ON. Oczywiście po założeniu opon MT zużycie wzrasta o 2 litry, i po asfalcie nie da się jeździć bezpiecznie więcej niż 80km/h, ale ja głównie jeździłem na standardowych oponach szosowych. Uwaga bardzo ważne dla bezproblemowej eksploatacji silnika! Wymiana oleju max co 10 000km a nie jak zaleca producent co 15000km!
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny i ekonomiczny. Ja nie miałem żadnych problemów, choć czytałem przed kupnem sporo złych opinii na temat tego silnika. Wziąłem do serca sobie rady doświadczonych użytkowników: 1/ wymieniamy olej co 10 000km, a nie co 15 000km jak każe producent, 2/ jak ktoś upala auto w terenie to warto założyć blokadę obrotów na kompie sterującym (max 3,5 tyś obrotów) i przejeździłem ponad 8 lat bez najmniejszej awarii.Turbinę warto dać do regeneracji co 4-5 lat, zanim sama się upomni o naprawę.
5,0
Skrzynia biegów
Mimo lat precyzyjna i bezawaryjna.
5,0
Układ jezdny
Pancerny a przy tym fajnie zestrojony. Warto wybrać model z blokadą tylnego mostu. Zawiecha sztywna ale po równym asfalcie auto prowadzi się na szosowych oponach jak osobówka. Standardowo alufelgi 16 cali, ale do upalania warto mieć zestaw na stalowych 15-kach.
Komfort
5,0
Widoczność
Opisuję wersję krótką, 3D więc widoczność jest bardzo dobra do przodu i na boki, dobra do tyłu, choć cofanie w wersji LONG potrafi być dla nie wysokich osób problematyczne.
5,0
Ergonomia
Wszystko jak trzeba. Poręcznie i wygodnie. Rewelacyjny schowek w podłokietniku.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja w miarę wydajna. Ogrzewanie zaczyna działać dopiero po przejechaniu ok 4 km. Klimatyzacja manualna w porównaniu do klimatroników we współczesnych autach to średniowiecze, ale posiłkując się potencjometrem ogrzewania można ustawić mniej więcej komfortową temperaturę we wnętrzu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzi się bardzo wygodnie i jest przestronnie, zarówno z przodu jak i z tyłu. Jedynie problematyczne wsiadanie do tyłu w wersji 3D.
3,0
Wyciszenie
Jak na kiosk Ruchu na kołach, to i tak jest bardzo dobrze, ale przy prędkościach powyżej 110 km /h hałas jest duży.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie miałem awarii więc tylko koszty paliwa oraz normalna eksploatacja. Wymiany płynów eksploatacyjnych i olejów ( silnik, reduktor, mosty) dosyć kosztowne ze względu na duże ilości. Problematyczny może być koszt napraw blacharskich, a Patrol Y61 lubi korodować. Przy normalnej eksploatacji auto pali ok 10 litrów na 100km. Na trasie jeśli nie przekraczamy 120km/h zużycie ok 8 -8,5 litrów na 100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Warto poszukać droższego, ale zadbanego egzemplarza od osoby prywatnej. Auta ciężarowe to zazwyczaj zajeżdżone do granic możliwości samochody z zachodnioeuropejskich plantacji z ogromnymi przebiegami, po tzw korekcie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz spadło cięgno z nagrzewnicy sterujące dolotem ciepłego powietrza ( skutek: brak możliwości regulacji nawiewu szyba/ twarz/ nogi). przy niskich temperaturach antena nie chowa się czasami do końca.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutnie żadnych.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 Di 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Nissan Patrol IV

Liczba wpisów: 5

Nissan Patrol IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Nissan Patrol IV