Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Patrol IV

citroenspecial@hot.pl, 15 lat temu
Silnik 3.0 Di 160KM 118kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Nissan Patrol IV 3.0 Di 160KM 118kW od 2000 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : wyciąganie z rowu zimową porą ciągnika siodłowego , bez naczepy naturalnie . Trwało to tyle co zaczepienie linki , plus, nimus 2 min.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Nie mogę podać 3 typowych usterek , bo takich nie miałem . Wsztstkie naprawy , a właściwie wymiany to częśći eksploatacyjne takie jak: olej , filtry, klocki , świece zarowe , czy zarówki . Jeśli koniecznie mam się napinać na usterki to miałem wyciek płynu spryskiwaczy reflektorów, usterkę załatwiłem dwoma zaworkami zwrotnymi na rurce. Bez nich cały płyn uciekał sobie po wycieraczkach reflektorów przednich , wystarczyło raz spryskać światła i płyn,siłą grawitacji oraz przyciągania wewnątrzcząsteczkowego pokonywał w ok.12h drogę z zbiornika na przedni zderzak i matkę ziemię .Ale to bzdura jakaś jest chyba .
Wrażenia
4,0
Silnik
Wygląda to tak: przez ostatni rok z miesiącem poruszam się za pomocą Patrola 3,0 z 2001 r/prod. Sprowadziłem go od niemca z przebiegiem 205tys.km. przejechałem nietylko po polskich drogach ponad 50tysi niejednokrotnie ciągnąc załadowaną lawetę . pobawiłem się w terenie , w miejscach gdzie stary i poczciwy Jeepik nie dawał rady Patrol zdawał się nie widzieć problemów , szedł jak przysłowiowy czołg .Generalnie przez ten ostatni rok eksploatacji Patrola nie wydawałem kasy na Nissana ale tylko na paliwko , z wyjątkiem naturalnie przeglądów okresowych , no ale nie ma aut do których od czasu do czasu nie trzeba zaglądać, oleje, filtry, klocki i takie tam pierdoły . Muszę jednak zająć jak mi się zdaje świecami żarowymi , bo coś w minusowych temperaturach gdacze jak kopnięta kura i nie podoba mi się to . jutro sobie to sprawdzę . Miałem też niekłamaną przyjemność wyciągania z rowu podczas zimy pomocy drogowej oraz ciągnika siodłowego (bez naczepy) - poszło szybko i skutecznie . Rewelacyjna zabawa w błocie , nie wiem jak było głęboko - po zejściu przy aucie zostawiłem kalosze w gęstej burej mazi i już bez nich wciągnąłem się do samochodu bo wlewało sie ponad kolanami . Trochę potrwało zanim wyjechałem , jak sądze nie mam w tym zakresie wyjątkowych zdolności , ale dał radę . Myślę że prowadzenie tego samochodu po terenie wymaga odpowiedniej wiedzy i przygotowania , nie mniej jednak Przeciętny zjadacz chleba czuje się w tym aucie naprawdę jak w czołgu , przyznaję że nie udało mi się zakopać moim Patrolem na amen , zawsze o własnych siłach wyjechał . Po mieście , czyli po czarnym poruszam się z zredukowanym ciśnieniem w ogumieniu do 1,7 at. Jazda robi się bardzo przyjemna , nie trzęsie i nie podskakuje, a wyboje i nierówności pokonuje bez wypadania wątroby . Nie mam pojęcia dlaczego moi koledzy piszą o kiepskim na twarz jeno dmuchającym nawiewie . W miom samochodzie działają swietnie w całym zakresie , ale faktem jest dość zimno w ostatnim 3-cim rzędzie . W trasie 130 do 140 km/h to max jak dla auta terenowego , ale nie jest wcale głośno, a może mam wyciszoną wersję ? nie wiem - jadąc ok 110km/h mam właściwie ciszę jak w zwykłej osobówce . Przyśpieszenia przyzwoite jak na 2,5 t nie ustępuje na światłach normalnym autom . Ja nie mam kompleksów na starcie . No i co dziwne- z, lub bez lawety pali w trasie prawie tyle samo . Bardzo mi szkoda tych kolegów opisujących tragedie silnikowe w sowich Patrolach , może u niemca w miom wymienili , mam na osi w tej chwili prawie 260tys.km., i nie chcę aby silnik pracował inaczej . Zaznaczam , ze olej zmieniam co 12tys.km. stosując zawsze oryginalne filtry . Oliwa jaką stosuje to półsyntetyk z dodatkiem Militec1 . Faktem jest też dosyć opornie wchodząca 1-ka,2-ka i wsteczny, ale dotyczy to tylko zimnego silnika , potem biegi chdzą jak w masło . W moim samochodzie brakuje tylko termometru . Klima chula rewelacyjnie , w przyszłym m-cu wymieniam klocki przednie - 1 rok eksploatacji , oraz tylne , jeszcze ja nie wymieniałem , zakupiłem Nissana z dobrymi tyłami . Jeśli w przyszłości będę kupować samochód to napewno będzie to Patrol, ja jestem zaczarowany tym pojazdem, i trudno bedzie go zastąpić innym .Ogromne , zwrotne i szybkie auto terenowe z górnej pólki .Trochę spartańskie wnętrze , mające jednak swój urok, wygodne fotele , dobre ogrzewanie i klimatyzacja , swietna widoczność we wszystkich kierunkach, niezawodność , stawia ten samochód na bardzo wysokiej pozycji aut użytkowych . Pozdrawiam wszystkich Patrol-maniaków
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 Di 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
19,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Nissan Patrol IV

Liczba wpisów: 5

Nissan Patrol IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Nissan Patrol IV