Inne
: wyciąganie z rowu zimową porą ciągnika siodłowego , bez naczepy naturalnie . Trwało to tyle co zaczepienie linki , plus, nimus 2 min.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Nie mogę podać 3 typowych usterek , bo takich nie miałem . Wsztstkie naprawy , a właściwie wymiany to częśći eksploatacyjne takie jak: olej , filtry, klocki , świece zarowe , czy zarówki . Jeśli koniecznie mam się napinać na usterki to miałem wyciek płynu spryskiwaczy reflektorów, usterkę załatwiłem dwoma zaworkami zwrotnymi na rurce. Bez nich cały płyn uciekał sobie po wycieraczkach reflektorów przednich , wystarczyło raz spryskać światła i płyn,siłą grawitacji oraz przyciągania wewnątrzcząsteczkowego pokonywał w ok.12h drogę z zbiornika na przedni zderzak i matkę ziemię .Ale to bzdura jakaś jest chyba .
Wrażenia
4,0
Silnik
Wygląda to tak: przez ostatni rok z miesiącem poruszam się za pomocą Patrola 3,0 z 2001 r/prod. Sprowadziłem go od niemca z przebiegiem 205tys.km. przejechałem nietylko po polskich drogach ponad 50tysi niejednokrotnie ciągnąc załadowaną lawetę . pobawiłem się w terenie , w miejscach gdzie stary i poczciwy Jeepik nie dawał rady Patrol zdawał się nie widzieć problemów , szedł jak przysłowiowy czołg .Generalnie przez ten ostatni rok eksploatacji Patrola nie wydawałem kasy na Nissana ale tylko na paliwko , z wyjątkiem naturalnie przeglądów okresowych , no ale nie ma aut do których od czasu do czasu nie trzeba zaglądać, oleje, filtry, klocki i takie tam pierdoły . Muszę jednak zająć jak mi się zdaje świecami żarowymi , bo coś w minusowych temperaturach gdacze jak kopnięta kura i nie podoba mi się to . jutro sobie to sprawdzę . Miałem też niekłamaną przyjemność wyciągania z rowu podczas zimy pomocy drogowej oraz ciągnika siodłowego (bez naczepy) - poszło szybko i skutecznie . Rewelacyjna zabawa w błocie , nie wiem jak było głęboko - po zejściu przy aucie zostawiłem kalosze w gęstej burej mazi i już bez nich wciągnąłem się do samochodu bo wlewało sie ponad kolanami . Trochę potrwało zanim wyjechałem , jak sądze nie mam w tym zakresie wyjątkowych zdolności , ale dał radę . Myślę że prowadzenie tego samochodu po terenie wymaga odpowiedniej wiedzy i przygotowania , nie mniej jednak Przeciętny zjadacz chleba czuje się w tym aucie naprawdę jak w czołgu , przyznaję że nie udało mi się zakopać moim Patrolem na amen , zawsze o własnych siłach wyjechał . Po mieście , czyli po czarnym poruszam się z zredukowanym ciśnieniem w ogumieniu do 1,7 at. Jazda robi się bardzo przyjemna , nie trzęsie i nie podskakuje, a wyboje i nierówności pokonuje bez wypadania wątroby . Nie mam pojęcia dlaczego moi koledzy piszą o kiepskim na twarz jeno dmuchającym nawiewie . W miom samochodzie działają swietnie w całym zakresie , ale faktem jest dość zimno w ostatnim 3-cim rzędzie . W trasie 130 do 140 km/h to max jak dla auta terenowego , ale nie jest wcale głośno, a może mam wyciszoną wersję ? nie wiem - jadąc ok 110km/h mam właściwie ciszę jak w zwykłej osobówce . Przyśpieszenia przyzwoite jak na 2,5 t nie ustępuje na światłach normalnym autom . Ja nie mam kompleksów na starcie . No i co dziwne- z, lub bez lawety pali w trasie prawie tyle samo . Bardzo mi szkoda tych kolegów opisujących tragedie silnikowe w sowich Patrolach , może u niemca w miom wymienili , mam na osi w tej chwili prawie 260tys.km., i nie chcę aby silnik pracował inaczej . Zaznaczam , ze olej zmieniam co 12tys.km. stosując zawsze oryginalne filtry . Oliwa jaką stosuje to półsyntetyk z dodatkiem Militec1 . Faktem jest też dosyć opornie wchodząca 1-ka,2-ka i wsteczny, ale dotyczy to tylko zimnego silnika , potem biegi chdzą jak w masło . W moim samochodzie brakuje tylko termometru . Klima chula rewelacyjnie , w przyszłym m-cu wymieniam klocki przednie - 1 rok eksploatacji , oraz tylne , jeszcze ja nie wymieniałem , zakupiłem Nissana z dobrymi tyłami . Jeśli w przyszłości będę kupować samochód to napewno będzie to Patrol, ja jestem zaczarowany tym pojazdem, i trudno bedzie go zastąpić innym .Ogromne , zwrotne i szybkie auto terenowe z górnej pólki .Trochę spartańskie wnętrze , mające jednak swój urok, wygodne fotele , dobre ogrzewanie i klimatyzacja , swietna widoczność we wszystkich kierunkach, niezawodność , stawia ten samochód na bardzo wysokiej pozycji aut użytkowych . Pozdrawiam wszystkich Patrol-maniaków
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 Di 160KM 118kW
[l/100km]