Nie dla matołków. Wymaga rozumu i rozsądku. Warto uważać na głowicę. Przegrzany (jak zresztą wszystkie diesle) potrafi dokuczyć. Mój na szczęście po naprawie bezproblemowy.
4,0
Skrzynia biegów
Jak to w terenówce. 1 i 2 bardzo krótkie. Ale na 5 od 50 do 160.
4,0
Układ jezdny
Przy jego ponadprzeciętnym rozstawie kół warto uważać podczas jazdy w koleinach - potrafi wierzgnąć. Ale na prostej drodze ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Jedyny kłopot to bardzo szeroki tunel wału. Reszta łatwo dostępna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niezbyt komfortowo z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Taki jego urok. Ale za to ten gwizd turbiny od 1600 obrotów...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dwie tony, 2826 cm sześciennych. No przecież nie 3,5 litra.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ja kupowałem w poprzednim tysiącleciu więc zapłaciłem za niego dużo. Ale ma u mnie dożywocie...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na auto ponad dwudziestoletnie to nie ma o czym mówić - materiały eksploatacyjne, czasem jakieś drobiazgi elektryczne.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Głowica - sześć cylindrów więc długa. I niestety zbyt cienka. Więc klęka niekiedy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 TD 116KM 85kW
[l/100km]