Bojowo wyglądający Nissan dla lubiących wypady w teren.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo fajny, nowoczesny diesel z CR rodem z Renault. Trwały i w zsadzie niezawodny. Trochę głośny ale to już kwestia wyciszenia samej komory silnika (oszczędność materiałów). Zresztą silnik to chyba jedna z najlepszych rzeczy w Pathfinderze (jak ktoś lubi milsze doznania polecam 4.0 V6 - ale za to pali jak smok)
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia typowo Nissanowska - dobrze zestrojona, ale wyjątkowo nieprecyzyjna. Wsteczny kompletna porażka. Już w Patrolu skrzynia chodzi o niebo lepiej. Ogólnie - można sie przyzwyczaić choć synchro nie dla sportowców.
4,0
Układ jezdny
W zasadzie OK - polecam jazdę w All Mode bo w 2WD tył ucieka na mokrym (ciężki silnik/lekki tył).
Zaletą jest sztywna konstrukcja na ramie bo można czasem wyskoćzyć w trudniejszy teren. W zasadzie wszędzie wjedzie i wyjedzie poza hardorem trialowym.
Mógłby mieć lepszy wykrzyż ale to już kwestia kompromisu droga/teren.
Komfort
3,0
Widoczność
Też OK - chociaż w mieście przydałaby się kamera cofania. Nie można jednak narzekać bo przy tych rozmiarach wszystkie kąty są na swoim miejscu a samochód jest zwrotniejszy niż by to wskazywały jego rozmiary.
4,0
Ergonomia
Czytam część komentarzy - w tym amerykańskich a tu same bzdury. Pathfinder ma dwa miejsca dla dorosłych (wygodne w kierunku bardzo wygodne) z przodu i pięć miejsc dla dzieci - 3 dla strszych a w trzecim rzędzie dwa dla młodszych. W samochodzie pretendującym do miana suv´a rodzinnego to kaszana.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przeciętnie dobrze - nie ma się do czego przyczepić.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wyżej w ergonomii. Z mojego punktu widzenia ponaddwutonowe coupe.
3,0
Wyciszenie
Głośno jak na tę klasę - zwłaszcza powyżej 3000 rpm
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobrze jak na tę wagę i gabaryty (dziękujemy Renault). Chociaż w raportach zużycia czytałem niezłe bzdury - także na tym forum. 2.5 DCI to silnik miejski do samochodów dostawczych - do 2000 rpm i jak się nie przekracz 100 km/h - 8- 9 litrów.
Na trasie - powyżej 3500 rpm ZAWSZE spali 11-12 litrów. Jakiś koleś napisał, że mu pali 7 (chyba na jałowym:)))
4,0
Stosunek jakość/cena
Za drogi o jakieś 20 tysięcy - ale wolę to od 250 tysięcy wywalonych na porównywalnego Disco LR3
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak jak w Nissanie - jak coś się psuje to długo i przewidywalnie. Mój po 30 tysiach niezawodny.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 DTi 4WD 174KM 128kW
[l/100km]