Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Note I Mikrovan

Tomek - pisałem już kiedyś, 15 lat temu
Silnik 1.5 dCi 90KM 66kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 72 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Nissan Note I Mikrovan 1.5 dCi 90KM 66kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie ustępuje najbardziej znanym silnikom 1,9 VW. Silnik, trzeba to zaznaczyć jest produkcji Renault. Musze przyznać, jeżdziłem VW z podobną mocą i wypadł gorzej. Dlaczego? Odczuwalna turbodziura. W silnikach Renówki tego nie ma. Od najniższych prędkości obrotowych płynne rozwijanie mocy. Ekonomiczność zbliżona, prędkości podobne (mocniejsze passaty i golfy nie są w stanie zostawić mnie z tyłu), trwałość myśle, że również na takim samym poziomie. Generalnie ten mały silniczek warty jest uwagi!!! ... i sporo osób go docenia!
5,0
Całokształt
Zaznaczam 5 gwiazdek, ponieważ biorąc pod uwagę klase auta, to co ono oferuje, koszty utrzymania, niezawodność, to trzeba stwierdzić, że lepiej być nie może.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ok. Nadal jest oszczędny i cichy. Z kulturą pracy jest nienajlepiej. Raz pracuje równiutko, innym razem słyszę nierówną pracę. Jak na swoją pojemność jest elastyczny, nawet przy pełnym komplecie pasażerów i załadowanym bagażniku.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Wszystko ok.
4,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy ma wspomaganie elektryczne. Dalej więc zależy co kto lubi... Ktoś napisze, że do niczego, bo nie czuje się dokładnie-bezpośrednio nawierzchni. To prawda. Ja jednak cenie łatwość manewrowania. To auto jest w stanie prowadzić dzieciak - nie potrzeba wkładać najmniejszego wysiłku w manewrowanie samochodem na parkingu, a i przy maksymalnych prędkościach auto jest dobrze wyczuwalne. Zawieszenie: przód ok. Tył niezbyt dobrze. To Nisanowi nie wyszło. Obciążony tył - wybieranie nierówności itp jest ok. Jednak bez obciążenia słychać jak zawieszenie dobija na nierównościach, skacze itd. Trzeba jednak przyznać, że nie wpływa to na jakość prowadzenia. Bardziejchodzi tu o wrażenia akustyczne. Hamulce są ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko ok.
5,0
Ergonomia
Wszystko ok. Do pewnych drobiazgów trzeba się przyzwyczaić. - To w moim przypadku. Naprawdę jest to auto doś dobrze przemyślane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dla mnie ok. To co niektórzy piszą, że auto długo nagrzewa wnętrze to przecież normalne przy silniku diesla. Tak jest w każdym aucie z dieslem. Klima automatyczna w moim aucie działa bardzo dobrze. Jest wydajna. Ostatnio zauważyłem, że troszkę się zacina, tzn nie zawsze reaguje na drobną zmiane tempratury, np o 1 stopień. Trzeba wtedy podnieść nieco więcej (o 3-4 st.) i załapuje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na rozmaiary auta ponadprzeciętna - szczególnie miejsce z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Zaznaczam doskonale, bo we wnetrzu nie słychać klekotu silnika diesla. Wielu moich pasażerów nie chciało wierzyć, że jadą autem z dieslem. Praca silnika jest jednak słyszalna, a przy wysokich prędkościach oczywiście słychać opływające powietrze... Szumy i odgłosy nie są jednak duże
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedyny mankament to mały zbiornik paliwa: tylko 45 litrów!!! Auto bardzo ekonomiczne. Jak wiadomo najwięcej zależne od nogi kierowcy. Dane, które podaje producent są osiągalne bez większego wysiłku. W czasie moich wakcyjnych wypraw po Europie z pełnym kompletem dorosłych osób, pełnym bagażnikiem i bagażnikiem dachowym (przeładowanym - ok 120 kg) - co łącznie znacznie przekraczało dopuszczalną ładowność, z prędkościami na autostradach przeważnie ok 130-140 km/h auto spalało między 6 a 7 litrów. Najczęściej była to wartość 6,6 l/100 km mierzona przy dystrybutorze a nie podawana za komputerem, który niestety nie jest zbyt dokładny. Najmniej przy oszczędnej, delikatnej jeździe udało mi się zejść do wartości 3,9 l/100 km (Pojechałem z centralnej Polski w nasze góry w okolice Nowego Targu, Zakopanego. Jeździłem po górach, wioskach, miasteczkach, i wróciłem do domu na jednym zbiorniku paliwa). Maksymalnie auto spaliło mi na długim dystansie ok 7,5-8 litra kiedy pędziłem autostradą 160-170 km/h wykożystując również maksymalne przyśpieszenia
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem maksymalną wersje. Nie była najtańsza. Jeśli jednak dalej będzie tak jak do tej pory to trzeba stwierdzić, że to: BARDZO DOBRY ZAKUP!!!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś jest nie do końca z (w moim odczuciu) układem kierowniczy. Wrażenia akustyczne, tzn. jakieś luzy, głuche pukania. Serwis jak to zwykle bywa twierdzi, że jest ok. Poza tym drobnostki. Generalnie jeżdżę 3 lata i nic się nie dzieje. Najmniej awaryjne auto jakim do tej pory jeździłem. Oby tak dalej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było poważnych usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Note I Mikrovan 1.5 dCi 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
11,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Note I Mikrovan