były a przez to szczęśliwy posiadacz "włocha",
18 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2006
Przebieg:
1 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,92
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
z każdym kilometrem lubie je bardziej. I ten fajny bajer z automatycznym zwiększaniem głośności radia w miarę wzrostu prędkości strasznie mi się podoba. I jeszcze jeden przydatny drobiazg - mierzyłem prześwit z linijką w ręku - jest 21 cm. To o 2 cm mniej niż pseudoterenowy landrower fri. Auta klasy kompakt mają od 17 do 19 cm.Przy 15 calowym ogumieniu 185x65 krawężniki i dziury w jezdni nie wzbudzają paniki.
Wrażenia
5,0
Silnik
przyjemnie cicho i spokojnie do 3000 obr./min. Dynamicznie i sportowo przy około 5000. Zwykle stosuję pierwszy ze sposobów. Ale satysfakcjonująca jest świadomość, że w każdej chwili można "połknąć" jakiegoś marudera na drodze. Ostatnio ubawiłem się obserwując zdziwienie złość i kierowcy Audi A4 1,9 tdi w trakcie jego dość szybkiego wyprzedzania
5,0
Skrzynia biegów
lekko i precyzyjnie. pamiętać należy tylko aby przy zmianie biegów np na wyższy, o dwa ułamki sekundy wcześniej zdjąć nogę z pedału gazu a dopiero potem wciskać sprzęgło bo inaczej silnik zawsze niezbyt przyjemnie zawyje uwolniony od obciążenia. W poprzedniku (astrze II 1,6 benz. ) tego nie było, może dlatego żę motor był 8 zaworowy?
5,0
Układ jezdny
twardo i sprężyście. Daje się zauwazyć róznicę z np. kompaktami bo to jednak auto o 10 cm wyższe i nieco się buja. Na bruku słychać stukot przedniego zawieszenia gdzieś z okolicy kolumny kierowniczej ( mam nadzieję że to ten typ tak ma?) Całe szczęście że nie upchnięto w zawieszeniu tak modnych teraz wielowahaczy. W naszej wyboistej rzeczywistości to tragiczna pomyłka. Mc persony z przodu i belka skętna z tyłu to optymalne rozwiązanie, stosunkowo tanie w obsłudze i naprawach a przy tym proste konstrukcyjnie, skuteczne i dajace wystarczający komfort podróżowania
Komfort
5,0
Widoczność
malutka łyżka dziegciu do beczki miodu - szyba tylna jest wprawdzie pionowa ale dośc mała. Przy wysuniętych zagłówkach w wewnętrzynym lusterku wstecznym widać tak sobie. Sytuację ratują olbrzymie lustra boczne. Do przodu i na boki rewelacyjnie. W prawo i lewo do tyłu po skosie też doskonale. Przydają się dodatkowe okienka za tylnymi drzwiami w miejscu wielkich połaci blachy na masywnych słupkach "c"jak w golfie czy punto
4,0
Ergonomia
daję czwórkę za to że siedzisko dla mnie jest o 5 cm przykrótkie i te dziwnie wypukłe zagłówki o które nie dale się stabilnie oprzeć potylicy. Podłokietnik kierowcy powinien być szerszy o 3 cm. Taki sam przydałby się pasażerowi z przodu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja oczyszcza wilgoć z szyb w ciągu 10-15 sekund. Z ogrzewania korzystałem na razie na 1/3 "gwizdka" ale też nie mam do niej żadnych zastrzeżeń. Moim zdaniem nie warto dopłacać do automatycznej klimatyzacji. Manualna działa doskonale i można ją dość prezyzyjnie regulować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wnętrze w tej klasie pojazdów pozostaje praktycznie poza konkurencją. Jest więcej miejsca niż np. w landroverze frilanderze którym jeżdżę w firmie ;-)
5,0
Wyciszenie
przy energicznym przydepnięciu pedału gazu i dociagnięciu obrotów do 5,5 tyd/min silnik słychać bardzo wyraźnie ale mnie osobiście praca 110 konnej 16-tki bardzo się podoba...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy spokojnym traktowaniu w trasie pali około 5,5. Przy pojemności 1,6 l to więcej niz nieźle.
5,0
Stosunek jakość/cena
za 58 tys zł wersja accenta z jasną tapicerką i trzykolorową deską rozdzielczą. Do standartowego wyposażenia tej wersji wytargowałem zimowe opony fulda cristal montero 2 oraz piękne pięcioramienne (podwójne ramię) alufelgi firmy AEZ. To chyba dobry interes?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto ma półtora tysiąca przebiegu, więc trudno go na tazie ocenić. pięć gwiazdek daję awansem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW
[l/100km]