Karoseria
: Nadal mi się podoba (tylko z wyglądu).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Gdzie są hamulce?!!! Bardzo słabiutkie!!!
Zawieszenie
: Skacze, stuka - a serwis na to - jest OK!
Przeniesienie napędu
: Piszczy przy ruszaniu - chyba sprzęgło.
2,0
Całokształt
"TO" nie powinno nazywać się samochodem!!!
Wrażenia
3,0
Silnik
Trzeba przyznać, że zbiera się dość dobrze, ale przy tym spożywa nieograniczone ilości paliwa!!!
3,0
Skrzynia biegów
Krótkie skoki, ale nie dość płynne. Nawet w "Maluchu" były płynniejsze.
2,0
Układ jezdny
Tragedia!!! To coś nie powinno mieć miana "samochód" tylko "wóz drabiniasty". Podskakuje "to" na każdej dziurce, a na zakręcie....!? Świetnie zmienia kierunek jazdy, jest pełen niespodzianek.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest OK.
3,0
Ergonomia
Oprzyrządowanie jest dobrze rozmieszczone. Trzeba się przyzwyczaić do sterowania radiem w kierownicy. Przy skręcaniu przełączamy sobie stację trącając przełącznik umieszczony na kierownicy.
Fotele? Przepraszam - ławki w poczekalni PKP!!! Co to jest?! Gdzie jest regulacja wysokości siedzenia kierowcy? Bo to co jest zamontowane to napewno nie jest to!
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do momentu kiedy nie pada deszcz jest OK. Troszkę deszczu i... szybki parują jak w żadnym innym samochodzie, którym jeździłem. Bez klimy nie da rady!!!
Klima. Dlaczego klima włącza się wtedy kiedy chce? Co to jest?!!! Chyba to ja wiem najlepiej kiedy chcę, żeby była włączona, a kiedy nie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest dość dużo. Tutaj nie mogę napisać nic złego.
2,0
Wyciszenie
Do ok. 4-5 tys. przebiegu było nawet cicho, ale później... jest coraz gorzej. Nie mówiąc już o wyższych obrotach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
??? Nie wiem co napisać. Mam drugie auto. 10-cio letnie Mondeo 1,8 kombi i zużycie paliwa nigdy nie było większe niż w "Nocie", a Mondeo jest cięższe o ponad 200 kg!!!
2,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze wyposażone jak na swoją cenę.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słabo zamocowanie gniazdo zapalniczki w konsoli centralnej.
Stuki w zawieszeniu - Serwis "Przecież wszystko jest dobrze".
Piszczący pasek klinowy - pierwsze pytanie serwisu - "Co my mamy z tym zrobić? Możemy go panu wymienić, ma pan w nim pełno kamyczków" (odpłatnie - po 12000 km?!)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory nie zanotowałem, mam przejechane tylko 14000 km. Ale wszystko przede mną - boję się!!!
Dodane 24.06.2008.
Zaczyna coś piszczeć przy ruszaniu. Już nie mogę sie doczekać co będzie dalej!!!
Dodane 14.09.2008. (20500km)
Nareszcie udało się usunąć piszczenie przy ruszaniu. Trzeba było wyciągać skrzynię biegów. Po naprawie ślizgało mi się sprzęgło. Pojechałem do serwisu - a tam, po kilkukrotnym przypaleniu sprzęgła mechanik stwierdził, że na tarczę dostał się smar. Może i tak. Za to teraz przy ruszaniu samochód dostaje drgawek!!!
Usłyszałem też opinię mechanika na temat stukania w układzie kierowniczym - "To jest normalne w tych modelach" - może dla niego, dla mnie na pewno nie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW
[l/100km]