Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Note I Mikrovan

76_TOMEK_DOMEL, 15 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 31 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Note I Mikrovan 1.4 i 16V 88KM 65kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
2,69
35% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Dobrze przeszklona
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Przeciekające tylne światło stopu w klapie bagażnika. W kupionych 2 autach w naszej firmie usterka występowała. W moim aucie był to lekki przeciek zaś u mojego kolegi przeciek był dość intensywny
Układ elektryczny : Po przebiegu 10 000 km przestał działać podnośnik szyb po stronie kierowcy który służył do obsługi szyby przedniej od strony pasażera
Układ hamulcowy : Przy przeglądzie 20 000 km zapewniano mnie w nissan odysej na ul. Górczewskiej że układ hamulcowy jest ok. Przy przebiegu 30 000 km podczas hamowania wystąpiły objawy szorowania.W serwisie usłyszałem że tarcze i klocki są do wymiany. Koszt 950 pln
3,0
Całokształt
Samochód pod wzgledem gabarytów idealny dla młodej rodziny z dwójką dzieci. Nie polecam silnika benzynowego 1,4. Jest bardzo paliwożerny. Gdy na pokładzie jedzie tylko kierowca można pokusić się o w miarę dynamiczną jazdę. Kazdy pasażer pełnowymiarowy znacząco ogranicza osiągi samochodu. O jeździe z 5 pasażerów w dalekie trasy można zapomnieć.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1,4 jest pod wzgledem dynamiki wystarczajacy do miasta. Przy takim wykorzystaniu silnik jest cichy. To by było z pozytywów. Jeżeli chodzi o minusy to bardzo mały moment obrotowy który wymusza na kierującym ciągłe mieszanie lewarkiem skrzyni biegów. W trasie swobodnie można rozmawiać do prędkości licznikowych 110 120 km/h. Powyżej tej prędkości staje się głośno i mocy już praktycznie nie ma.
3,0
Skrzynia biegów
Ma pięć przełożeń i to na tyle dobrego. Biegi przełącza się niezbyt precyzyjnie a prowadzenie lewarka jest długie.
3,0
Układ jezdny
Jest dość twardy więc na bardzo wyboistych drogach jest mało komfortowy. Do Focusa jeżeli chodzi o prowadzenie jest mu daleko, jeżeli chodzi o komfort to do Partnera również (pomimo że Partner jest to samochód ciężarowo osobowy). Reasymując nie zachwyca, ale do miasta wystarcza
Komfort
4,0
Widoczność
Duże powiechnie przeszklone gwarantują dobrą widoczność. Lusterka boczne rónież są wystarczająco duże
3,0
Ergonomia
W podstawowej wersji wyposażenia nie ma regulacji wysokości fotela, a kierownica rególowana jest tylko w jednej płaszczyżnie.Regulacja oparcia fotela jest od strony drzwi pokrętłem więc ciężko jest tam wsadzić rękę. Moje oparcie muszę regulować raz w tygodniu ponieważ opuszcza się, co powoduje, że gdybym zaniechałbym tej czynności jeździłbym na leżąco. Przełączniki świateł i wentylacji/klimatyzacji są tam gdzie ich szukamy intuicyjnie. Jedynie sterowanie wycieraczkami jest jak dla mnie mało przejżyste i komfortowe.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa wystarczająco dobrze i nie sprawia problemów.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Gdy obok duzego kierowcy w barach i nie myślę tu o Pudzianie usiądzie również normalny facet czuje się mały dyskomfort na szerokości. Jeżeli odsunie się prawie maksymalnie do tyłu fotel np. kierowcy (ja mam 182 cm wzrostu i nie muszę odsuwać maksymalnie fotela) z tyłu zostaje nawet sporo miejsca na nogi pod warunkiem że tylna kanapa jest w swoim standardowym położeniu. Kanapa tylna jest krótka i dla wysokich osób nie wygodna na dłuższe trasy. Do miasta da się przeżyć. Po wielkości siedzeń mogę polecić auto kobiecie którą jeżdząc np.do pracy przy okazji będzie zawozić dzieci do szkoły lub przedszkola.
3,0
Wyciszenie
Przy prędkościach zgodnych z kodeksem jest dobre. Przy wyższych prędkościach jest już przeciętne ze wzglęgu na stosunkowo dużą powierzchnię czołową.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli będziemy jeżdzić w mieści bez korków i bardzo spokojnie to możemy uzyskać rezultat w okolicach około 8 litrów. Jeżeli będą korki 9 - 10 litrów murowane. Jezeli dojdzie jeszcze w miarę ciężka noga to aby przekroczyć 10 l nie trzeba się specialnie starać
3,0
Stosunek jakość/cena
Przeciętne auto dla przeciętnego Kowalskiego
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsuty podnośnik szyb od strony pasażera, oraz przeciekajaca lampa stopu w tylniej klapie w ciągu 6 miesiący użytkowania.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana tarcz i klocków po przejechaniu 30 000 km pomimo że w serwisie nissan oddysey na górczewskiej przy 20 000 km zapewniano że układ hamulcowy jest w nie nagannym stanie

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Note I Mikrovan