Ocena kierowcy - Nissan Note I Mikrovan Facelifting
wektor1,
11 lat temu
Silnik 1.6 110KM 81kW
Rok produkcji 2012
Przebieg:
63 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Przestronność wnętrza i pakowność
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
Karoseria
: Próba szybkiego otwarcia schowka przed pasażerem powoduje, że pokrywa odpada i spada na kolana. Całe szczęście, że łatwo daje się założyć na miejsce.
4,0
Całokształt
Ocena, jak na razie, umiarkowanie pozytywna, oby awaryjność utrzymała się w granicach przyzwoitości (trudno określić co spaprali Francuzi). Wysoka funkcjonalność wnętrza.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dla tego silnika wybrałem tę (I-Way), zbyt jak dla mnie bogatą i nieco za drogą wersję (tańsze wersje były niedostępne z tym silnikiem). Osiągi satysfakcjonujące, zużycie paliwa także. Podstawowa zaleta - brak nowomodnych,przynoszących korzyść głównie producentom i serwisantom rozwiązań (turbo, bezpośredni wtrysk), łańcuchowy napęd rozrządu oraz umiarkowane wysilenie. Wada - niezbyt przyjemny i dość głośny warkot przy przyspieszaniu.
4,0
Skrzynia biegów
Bez szczególnych uwag, choć drążek chodzi nieco chropawo, a wsteczny, jak to u Japończyków, czasem haczy. Niemiły gwizd przy pewnych zakresach prędkości.
4,0
Układ jezdny
Prowadzenie niezłe jak na typ nadwozia, wrażliwość na boczny wiatr do zaakceptowania. Trochę za silne wspomaganie kierownicy.
Komfort
5,0
Widoczność
W moim egzemplarzu nieco przeszkadzają przyciemnione szyby
4,0
Ergonomia
Mały minus za sposób przełączania świateł przeciwmgielnych oraz wycieraczek ( czujnik deszczu! i hipotetyczna regulacja pauzy), większy za nadmiar nieszczególnie pracujących automatycznych systemów. Regulacja fotela kierowcy niezbyt przemyślana : trudno dostępne i niewygodne pokrętła (zapadki byłyby lepsze), regulacja wysokości, a raczej pochylenia siedziska mało przydatna. Możliwość aranżacji przestrzeni bagażowej (przestawialne półki) ułatwia jej wykorzystanie. Brakuje stosowanego kiedyś w tym modelu schowka pod fotelem pasażera. Opuszczana szyba kierowcy wyposażona w funkcję "auto" w obie strony (nie wszyscy producenci oferują to, z pozoru oczywiste, rozwiązanie).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja zapewnia komfort obsługi gorszy niż zwykły manual, schładzanie i ogrzewanie skuteczne.Hałaśliwa praca sprężarki i dmuchawy (szczególnie w trybie "auto")
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczająco (trochę za wąskie fotele, z tyłu wręcz nadmiar. Przydatna funkcja - przesuwana (wygodnie) tylna kanapa. Podłokietnik kierowcy nie służy niczemu, nawet ozdobie.
3,0
Wyciszenie
Dość głośny silnik, a zwłaszcza praca klimatyzacji. Czasem coś dziwnie rezonuje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie przyzwoite, długi odstęp między obowiązkowymi przeglądami.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny podstawowych wersji skalkulowane rozsądnie, brak elastyczności w wyborze wyposażenia (nie kupiłbym m.in. fabrycznej nawigacji, automatycznej klimy czy alufelg)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie dzieje, trochę martwi (być może inspirowana Francuzami) jakość montażu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 110KM 81kW
[l/100km]