Dopiero go docieram. Ale i tak uważam, że jak na takie niewielkie auto, 1,4 całkowicie wystarczy. Ma swoje pazury. Ja nie szukam drogowego wariata lecz statecznego samochodu, którym można elegancko pojechać na dłuższą wycieczkę bez obaw o dwucyfrowe wskazania komputera pokładowego. Silnik jest wręcz bezczelnie cichy jak na tą klasę.
4,0
Skrzynia biegów
Wyjątkowo elastyczna skrzynia. Z początku nieco haczy, ale później zaczyna gładko pracować. Wyjątkowo elastyczna jak ją okiełznasz.
3,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi. Dobrze współpracuje z elektroniką typu ESP czy ABS. I jeszcze jedno. To znajdziesz w Europie jedynie w autach powyżej 100000 złotych. Brake Assist System(BAS). Chyba właściciele Mercedesów będą wiedzieli dokładnie o co chodzi.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetnie widać we wszystkich kierunkach. Dzieje się tak za sprawą jednej, ale wyjątkowo prozaicznej rzeczy. Bardzo wysoko usadowione fotele. Zwłaszcza te przednie.
5,0
Ergonomia
Przede wszystkim rozpieszcza system schowków nazywany przez Nissana Flexi Board. Panele organizacyjne dla bagażnika wyśmienicie wręcz ułatwiają sprawę pakowania. Przełączniki w przeważającej ilości rozmieszczone idealnie, włącznie ze zdublowanym przyciskiem komputera pokładowego na kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeżeli masz klimatyzację, choćby tą podstawową, niezależnie czy grzejesz, czy chłodzisz, masz w środku bajecznie świeże powietrze. O to chodzi. We Fiacie przy recyrkulacji włączonej robiła się stęchlizna, a tutaj jest świeżo. Dobre dla mnie i mojego taty, bo mamy alergię i astmę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest bardzo dużo. Jest tutaj jeszcze jedno, co ułatwia organizację kabiny. Chodzi o przesuwanie tylnej kanapy. Co prawda, to robi ciaśniej w bagażniku, ale to nic, jeżeli patrzysz na to, jak powiększasz komfort pasażerom.
4,0
Wyciszenie
Limuzyna to to nie jest, ale tutaj muszę powtórzyć to, co już napisałem wcześniej. Jest bezczelnie cichy jak na swój segment.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Proszę później, bo na razie mogę powiedzieć, że zużywa średnio, bo go dopiero docieramy. Tak gdzieś w granicach 6-7,5 l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niektóre elementy wykonane z taką dbałością, jak w Europie robi się niemieckie samochody.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz miałem przygodę, że zawiesił mi się caluteńki środkowy panel(klimatyzacja i radio). Poza tym nic póki co nie padło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nie zanotowałem
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 88KM 65kW
[l/100km]