Absolutny hit! Długo szukałem wsród czterokołowców. W tej cenie są tylko SUVy z małymi kołami. Auto tej wielkości, np. Jeep Grand Cheeroke kosztuje 200 tys. Alternatywnie np. Hyundai Santa Fe z tym wyposażeniem coś ok. 150 tys. Więc wybór jasny. I na dodatek na firmę mam cały Vat odliczony, chociaż używam szczerze mówiąc prywatnie jako osobowy, ale z jaką frajdą!!! Pierwszy japoniec który ma charakter. Moim skromnym zdaniem, oczywiście. POLECAM!
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichszy niż np. w Passacie, ciut głosniejszy niż w Vectrze C, ale generalnie cicho, słychac tylko powyżej 2600 obrotów, ale nie uciążliwie. Mocny jak cholera! Osiągi jak osobówka, i to z niezłym silnikiem. Na światłach zwykle zostawia inne autka. Widziałem zaskoczone miny.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów - doskonale! Nie ma wrażenia że to duże mechanizmy, szybkie zmiany są możliwe. Trzeba się trochę przyzwyczaić do sprzęgła, ale to chyba w każdym nowym aucie. Krótka jedynka, dobra w terenie nawet bez redukcji.
5,0
Układ jezdny
Jak ktoś lubi twardo, to będzie zadowolony. Nie polecam kierowcom Citroena. Za to doskonałe prowadzenie i wyczucie drogi. Może zabrzmi śmiesznie przy sztywnej tylnej osi, ale wręcz zachęca do szybkiego pokonywania zakrętów. Nooo, oczywiście bez przesady! Co do tyłu, to myślę o wsadzeniu na stałe ok. 150 kg balastu, chyba stalowa płyta odpowiedniej grubości. to dlatego że nie wożę ciężarów.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu rewelacja. W osobówkach patrzy się przez szyby poprzedników - sami wiecie jak to jest. W SUVach wzrok jest akurat na lini dachów - czyli kicha. A tutaj patrzy się dokładnie ponad dachami osobówek i widać daleko. Super! Do tyłu (bez zabudowy) OK, chociaż polecam czujniki cofania. Lusterka jak marzenie.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu, poza jednym małym minusikiem: podłokietnik między przednimi fotelami stanowczo za krótki. Sam myślę o dokupieniu drugiego i wmontowaniu go przed ten fabryczny. Myślę że to ma sens. Ale niektórym takie rzeczy są zbędne - ci nie będą mieli uwag.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie ciche, skuteczne, chociaż zdaje się że temperatura faktyczna jest ciut za wysoka niż ta ustawiona. Tak ze dwa stopnie. Po prostu jak chcę 20 stopni, ustawiam 18 i szafa gra.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na Pic-Up model DC - super. Jak na osobowy o podobnych wymiarach słabo z tyłu, ale w końcu nie kupujemy osobówki... hehe
4,0
Wyciszenie
Już pisałem o silniku. Szumy niewielkie. Generalnie porównywalny z osobowymi klasy średniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ta masa, te rozmiary, ta moc, te osiągi, więc zużycie 11 w mieście jest VERY OK. I to Diesel!
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze??? Można kupić gołą budę tej wielkości, albo Navarę z pełnym wyposażeniem. Nic dodać, nic ująć. Oczywiście, troszkę feelingu ciężarówki się ma, ale to nawet fajnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
póki co nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 dCi 4WD 174KM 128kW
[l/100km]